User Tools

Site Tools


project:decoder:start

Decoder

Decoder
decode.jpg
founder: blackhead
depends on: improbability
inequity
infinity
interested: nephirus
software license: CC BY-NC-SA
hardware license: -

~~META: status = finished &relation firstimage = :project:decode.jpg ~~

Je tu pro Vas pripravenych par sifer k rozlusteni.

Pokud se Vam budou zdat lehke, lze pritvrdit, pokud se vam budou zdat neresitelne, reknete si o hint.

Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**.  

Dekuji ruzakovi za zrizeni teto wiki stranky! Nejak me vubec nenapadlo udelat z toho Brm projekt, ale je to tak urcite lepsi, nez to jenom honit po mailech.

Budu moc rad, kdyz se kazdy, koho moje sifry zaujaly aspon trochu, prida do seznamu “interested”. Rad bych videl, kolik lidi to zajima (pokud nekoho vubec). Brzy pridam dalsi sifry a hint k Decoder#01.

A proc to vsechno? Pokud by vam nestacila zabava z louskani jako takova, hodlam pro nejuspesnejsiho lustitele vymyslet nejakou hodnotnou cenu. A treba sam Ruza navrhnul jako odmenu Ingress_(game) invite… Tak se snazte!

Doufam ze vas brzy bude vic…

Šifrovací Pomůcka

Tzv. šifrovací pomůcka od šifrovacího teamu Absolutno je oblíbeným uceleným přehledem základních slabých a “skautských” šifer a může se hodit při luštění a vytváření podobných šifer. To ovšem neznamená, že vám musí být nutně nápomocná při luštění šifer na této stránce… Ale jako inspirace je jistě zajímavá. K dispozici je také ve formě Android aplikace, což jí dává některé příjemné funkce navíc.

Decoder #01

(published 21.4.2013)


Hint 1
(published 22.5.2013)

Solution
Nejsem si jisty, jestli ma tohle kodovani nejake jmeno, ale funguje to nasledovne:

- -|- = -|||

Prvni znak opiseme, pak postupujeme podle pravidla inverze opakovani, nebo zmeny: Kdyz je nasledujici znak stejny, zmenime vysledny znak, kdyz je znak jiny, vysledny znak bude stejny jako predchozi. Opakovani i zmeny vzdy pokracuji v dalsim zakodovanem pismenu. Tzn. je-li na konci jednoho pismene kod “-” a na zacatku druheho take kod “-”, bude vysledny kod na zacatku druheho znaku zmenen.
Je to binarni kodovani. Muzeme to zamenit za nuly a jednicky, nebo nechat jako carky. Jak ale nekteri z Vas tipovali, “ma to neco spolecneho s morseovkou”… Po rozkodovani podle tohoto klice je to obycejna morseovka, jen zamenime “|” za “.”.
Graficky zapis je ozvlastnen tim, ze stejny “znak” v jednom pismenku je vzdy graficky polohovan sikmo vpravo nahoru od predesleho “znaku”, odlisny znak vzdy navazuje kolmo na stred predchoziho a to vpravo, nebo vzhuru. Nasledujici pismeno zpravy pak opet zacina dole na zakladni lince.

Decoder #02

(published 3.5.2013)

733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337



Hint 1
(published 22.5.2013)
Jaka jsou to cisla?

Solution
Jedna se o prvni ctyri suda prvocisla. Kodovani je binarni.
3=00
7=01
13=10
19=11
7337 = 01000001 = 0x41

Decoder #03

(published 7.5.2013)

Neni to uplna trivka, takze rovnou nabizim hint…


Hint 1

Zde je zakodovane slovo BRMLAB:


Hint 2
(published 22.5.2013)



Solution
Tohle je nejvetsi paskvil, nejvic zamotany kod…
Jedna se o zakladni barvy RGB a jejich kombinace. Ne nahodou se tu vyskytuji jen tyto kombinace: R, G, B, Y a M (RGB + Yellow & Magenta).
Kod je rozdelen na dve casti: nejprve zelena a modra, k nim navic cervena. Vzdy dva ctverecky skladaji jeden znak z 27 (0-26). 27 to je 3^3, kodovani je tedy trojkove. Navic cervena slozka vyuziva dvou ctverecku pro binarni zapis treti cislovky pro trojmistny trojkovy zapis.
V trojkove soustave:
BLUE=2
GREEN=1
V binaru:
RED=1

Prvni znak, ZELENA + CERVENA, se bude dekodovat takto: ZELENA = 103, CERVENA = 012 = 13, dohromady: 1013 = 1010
Ctvrty znak, FIALOVA + MODRA, se bude dekodovat takto: MODRA = 223, CERVENA = 102 = 23, dohromady: 2223 = 2610

Tim nejsnazsim pak jiz zustava odhalit to, ze abeceda zacina: A, B, C, … a konci: X, Y, Z a “ ”. Celkem 27 znaku.

project/decoder/start.txt · Last modified: 2016/11/28 01:57 by ruza