project:decoder:start
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revision | |||
project:decoder:start [2016/11/25 10:11] – ruza | project:decoder:start [2016/11/28 01:57] (current) – ruza | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
+ | ====== Decoder ====== | ||
+ | {{template>: | ||
+ | name=Decoder| | ||
+ | image=decode.jpg? | ||
+ | sw=CC BY-NC-SA| | ||
+ | hw=-| | ||
+ | founder=[[user: | ||
+ | depends=improbability\\ inequity\\ infinity| | ||
+ | interested= [[user: | ||
+ | status=finished}} | ||
+ | |||
+ | ~~META: | ||
+ | status = finished | ||
+ | & | ||
+ | ~~ | ||
+ | |||
+ | Je tu pro Vas pripravenych par sifer k rozlusteni. | ||
+ | |||
+ | Pokud se Vam budou zdat lehke, lze pritvrdit, pokud se vam budou zdat neresitelne, | ||
+ | |||
+ | Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**. | ||
+ | |||
+ | Dekuji [[user: | ||
+ | |||
+ | Budu moc rad, kdyz se kazdy, koho moje sifry zaujaly aspon trochu, prida do seznamu " | ||
+ | |||
+ | A proc to vsechno? Pokud by vam nestacila zabava z louskani jako takova, hodlam pro nejuspesnejsiho lustitele vymyslet nejakou hodnotnou cenu. A treba sam Ruza navrhnul jako odmenu [[wp> | ||
+ | |||
+ | Doufam ze vas brzy bude vic... | ||
+ | |||
+ | ===== Šifrovací Pomůcka ===== | ||
+ | Tzv. {{http:// | ||
+ | |||
+ | ===== Decoder #01 ===== | ||
+ | (published 21.4.2013) | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | **Hint 1**\\ | ||
+ | (published 22.5.2013) | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | **Solution**\\ | ||
+ | Nejsem si jisty, jestli ma tohle kodovani nejake jmeno, ale funguje to nasledovne: | ||
+ | \\ | ||
+ | - -|- = -||| | ||
+ | |||
+ | Prvni znak opiseme, pak postupujeme podle pravidla inverze opakovani, nebo zmeny: Kdyz je nasledujici znak stejny, zmenime vysledny znak, kdyz je znak jiny, vysledny znak bude stejny jako predchozi. Opakovani i zmeny vzdy pokracuji v dalsim zakodovanem pismenu. Tzn. je-li na konci jednoho pismene kod " | ||
+ | Je to binarni kodovani. Muzeme to zamenit za nuly a jednicky, nebo nechat jako carky. Jak ale nekteri z Vas tipovali, "ma to neco spolecneho s morseovkou" | ||
+ | Graficky zapis je ozvlastnen tim, ze stejny " | ||
+ | ===== Decoder #02 ===== | ||
+ | (published 3.5.2013) | ||
+ | |||
+ | 733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337 | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | **Hint 1**\\ | ||
+ | (published 22.5.2013) | ||
+ | \\ | ||
+ | Jaka jsou to cisla? | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | **Solution**\\ | ||
+ | Jedna se o prvni ctyri suda prvocisla. Kodovani je binarni.\\ | ||
+ | 3=00\\ | ||
+ | 7=01\\ | ||
+ | 13=10\\ | ||
+ | 19=11\\ | ||
+ | 7337 = 01000001 = 0x41 | ||
+ | ===== Decoder #03 ===== | ||
+ | (published 7.5.2013) | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Neni to uplna trivka, takze rovnou nabizim hint... | ||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | **Hint 1**\\ | ||
+ | |||
+ | Zde je zakodovane slovo BRMLAB: | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | **Hint 2**\\ | ||
+ | (published 22.5.2013) | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | \\ | ||
+ | **Solution**\\ | ||
+ | Tohle je nejvetsi paskvil, nejvic zamotany kod...\\ | ||
+ | Jedna se o zakladni barvy RGB a jejich kombinace. Ne nahodou se tu vyskytuji jen tyto kombinace: R, G, B, Y a M (RGB + Yellow & Magenta).\\ | ||
+ | Kod je rozdelen na dve casti: nejprve zelena a modra, k nim navic cervena. Vzdy dva ctverecky skladaji jeden znak z 27 (0-26). 27 to je 3^3, kodovani je tedy trojkove. Navic cervena slozka vyuziva dvou ctverecku pro binarni zapis treti cislovky pro trojmistny trojkovy zapis.\\ | ||
+ | V trojkove soustave:\\ | ||
+ | BLUE=2\\ | ||
+ | GREEN=1\\ | ||
+ | V binaru:\\ | ||
+ | RED=1\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | Prvni znak, ZELENA + CERVENA, se bude dekodovat takto: ZELENA = 10< | ||
+ | Ctvrty znak, FIALOVA + MODRA, se bude dekodovat takto: MODRA = 22< | ||
+ | \\ | ||
+ | Tim nejsnazsim pak jiz zustava odhalit to, ze abeceda zacina: A, B, C, ... a konci: X, Y, Z a " ". Celkem 27 znaku. |