[[Decoder]]
 

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
project:decoder [2013/05/07 18:19]
blackhead New issue added...
project:decoder [2014/02/23 12:46] (current)
harvie [Šifrovací Pomůcka]
Line 7: Line 7:
 hw=-| hw=-|
 founder=[[user:​blackhead]]| founder=[[user:​blackhead]]|
-interested=| +depends=improbability\\ inequity\\ infinity| 
-status=active+interested= ​[[user:​nephirus]] ​
 +status=done
 }} }}
  
Line 17: Line 18:
  
   Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**.  ​   Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**.  ​
 +
 +Dekuji [[user:​ruza]]kovi za zrizeni teto wiki stranky! Nejak me vubec nenapadlo udelat z toho Brm projekt, ale je to tak urcite lepsi, nez to jenom honit po mailech.
 +
 +Budu moc rad, kdyz se kazdy, koho moje sifry zaujaly aspon trochu, prida do seznamu "​interested"​. Rad bych videl, kolik lidi to zajima (pokud nekoho vubec). Brzy pridam dalsi sifry a hint k Decoder#01.
 +
 +A proc to vsechno? Pokud by vam nestacila zabava z louskani jako takova, hodlam pro nejuspesnejsiho lustitele vymyslet nejakou hodnotnou cenu. A treba sam Ruza navrhnul jako odmenu [[wp>​Ingress_(game)]] invite... Tak se snazte!
 +
 +Doufam ze vas brzy bude vic...
 +
 +===== Šifrovací Pomůcka =====
 +Tzv. {{http://​chlyftym.cz/​pomucky/​pomucky_mini_2-1.pdf|šifrovací pomůcka}} od šifrovacího teamu Absolutno je oblíbeným uceleným přehledem základních slabých a "​skautských"​ šifer a může se hodit při luštění a vytváření podobných šifer. To ovšem neznamená, že vám musí být nutně nápomocná při luštění šifer na této stránce... Ale jako inspirace je jistě zajímavá. K dispozici je také ve formě Android aplikace, což jí dává některé příjemné funkce navíc.
  
 ===== Decoder #01 ===== ===== Decoder #01 =====
 +(published 21.4.2013)
  
 {{:​project:​decoder01.png?​400}} {{:​project:​decoder01.png?​400}}
  
-Pripadny uspesny lustitel muze vyhrat [[wp>​Ingress_(game)]] invite.+\\ 
 +**Hint 1**\\ 
 +(published 22.5.2013)
  
 +{{:​project:​decoder_01_hint_01.png?​331}}
 +
 +**Solution**\\
 +Nejsem si jisty, jestli ma tohle kodovani nejake jmeno, ale funguje to nasledovne:​\\
 +\\
 +- -|- = -|||
 +
 +Prvni znak opiseme, pak postupujeme podle pravidla inverze opakovani, nebo zmeny: Kdyz je nasledujici znak stejny, zmenime vysledny znak, kdyz je znak jiny, vysledny znak bude stejny jako predchozi. Opakovani i zmeny vzdy pokracuji v dalsim zakodovanem pismenu. Tzn. je-li na konci jednoho pismene kod "​-"​ a na zacatku druheho take kod "​-",​ bude vysledny kod na zacatku druheho znaku zmenen.\\
 +Je to binarni kodovani. Muzeme to zamenit za nuly a jednicky, nebo nechat jako carky. Jak ale nekteri z Vas tipovali, "ma to neco spolecneho s morseovkou"​... Po rozkodovani podle tohoto klice je to obycejna morseovka, jen zamenime "​|"​ za "​."​.\\
 +Graficky zapis je ozvlastnen tim, ze stejny "​znak"​ v jednom pismenku je vzdy graficky polohovan sikmo vpravo nahoru od predesleho "​znaku",​ odlisny znak vzdy navazuje kolmo na stred predchoziho a to vpravo, nebo vzhuru. Nasledujici pismeno zpravy pak opet zacina dole na zakladni lince.
 ===== Decoder #02 ===== ===== Decoder #02 =====
 +(published 3.5.2013)
  
   733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337   733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337
-  ​+\\ 
 +\\ 
 +**Hint 1**\\ 
 +(published 22.5.2013) 
 +\\ 
 +Jaka jsou to cisla? 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Solution**\\ 
 +Jedna se o prvni ctyri suda prvocisla. Kodovani je binarni.\\ 
 +3=00\\ 
 +7=01\\ 
 +13=10\\ 
 +19=11\\ 
 +7337 = 01000001 = 0x41
 ===== Decoder #03 ===== ===== Decoder #03 =====
 +(published 7.5.2013)
  
 {{:​project:​decoder_03_encoded.png?​640}} {{:​project:​decoder_03_encoded.png?​640}}
  
  
-Neni to uplna trivka, takze nabizim hint...+Neni to uplna trivka, takze rovnou ​nabizim hint... 
 + 
 +\\ 
 +**Hint 1**\\
  
 Zde je zakodovane slovo BRMLAB: Zde je zakodovane slovo BRMLAB:
Line 40: Line 84:
  
  
 +\\
 +**Hint 2**\\
 +(published 22.5.2013)
 +
 +{{:​project:​decoder_03_hint_02.png?​76}}\\
 +\\
 +**Solution**\\
 +Tohle je nejvetsi paskvil, nejvic zamotany kod...\\
 +Jedna se o zakladni barvy RGB a jejich kombinace. Ne nahodou se tu vyskytuji jen tyto kombinace: R, G, B, Y a M (RGB + Yellow & Magenta).\\
 +Kod je rozdelen na dve casti: nejprve zelena a modra, k nim navic cervena. Vzdy dva ctverecky skladaji jeden znak z 27 (0-26). 27 to je 3^3, kodovani je tedy trojkove. Navic cervena slozka vyuziva dvou ctverecku pro binarni zapis treti cislovky pro trojmistny trojkovy zapis.\\
 +V trojkove soustave:\\
 +BLUE=2\\
 +GREEN=1\\
 +V binaru:\\
 +RED=1\\
 +\\
 +Prvni znak, ZELENA + CERVENA, se bude dekodovat takto: ZELENA = 10<​sub>​3</​sub>,​ CERVENA = 01<​sub>​2</​sub>​ = 1<​sub>​3</​sub>,​ dohromady: 101<​sub>​3</​sub>​ = 10<​sub>​10</​sub>​\\
 +Ctvrty znak, FIALOVA + MODRA, se bude dekodovat takto: MODRA = 22<​sub>​3</​sub>,​ CERVENA = 10<​sub>​2</​sub>​ = 2<​sub>​3</​sub>,​ dohromady: 222<​sub>​3</​sub>​ = 26<​sub>​10</​sub>​\\
 +\\
 +Tim nejsnazsim pak jiz zustava odhalit to, ze abeceda zacina: A, B, C, ... a konci: X, Y, Z a " ". Celkem 27 znaku.
 
Except where otherwise noted, content on this wiki is licensed under the following license: CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki