User Tools

Site Tools


project:decoder:start

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revisionBoth sides next revision
project:decoder [2014/02/23 11:46] – [Šifrovací Pomůcka] harvieproject:decoder:start [2016/11/25 07:59] – ↷ Page moved and renamed from project:decoder to project:decoder:start ruza
Line 1: Line 1:
 +====== Decoder ======
  
 +{{template>infobox|
 +name=Decoder|
 +image=decode.jpg?200|
 +sw=CC BY-NC-SA|
 +hw=-|
 +founder=[[user:blackhead]]|
 +depends=improbability\\ inequity\\ infinity|
 +interested= [[user:nephirus]] |
 +status=done
 +}}
 +
 +
 +Je tu pro Vas pripravenych par sifer k rozlusteni.
 +
 +Pokud se Vam budou zdat lehke, lze pritvrdit, pokud se vam budou zdat neresitelne, reknete si o hint.
 +
 +  Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**.  
 +
 +Dekuji [[user:ruza]]kovi za zrizeni teto wiki stranky! Nejak me vubec nenapadlo udelat z toho Brm projekt, ale je to tak urcite lepsi, nez to jenom honit po mailech.
 +
 +Budu moc rad, kdyz se kazdy, koho moje sifry zaujaly aspon trochu, prida do seznamu "interested". Rad bych videl, kolik lidi to zajima (pokud nekoho vubec). Brzy pridam dalsi sifry a hint k Decoder#01.
 +
 +A proc to vsechno? Pokud by vam nestacila zabava z louskani jako takova, hodlam pro nejuspesnejsiho lustitele vymyslet nejakou hodnotnou cenu. A treba sam Ruza navrhnul jako odmenu [[wp>Ingress_(game)]] invite... Tak se snazte!
 +
 +Doufam ze vas brzy bude vic...
 +
 +===== Šifrovací Pomůcka =====
 +Tzv. {{http://chlyftym.cz/pomucky/pomucky_mini_2-1.pdf|šifrovací pomůcka}} od šifrovacího teamu Absolutno je oblíbeným uceleným přehledem základních slabých a "skautských" šifer a může se hodit při luštění a vytváření podobných šifer. To ovšem neznamená, že vám musí být nutně nápomocná při luštění šifer na této stránce... Ale jako inspirace je jistě zajímavá. K dispozici je také ve formě Android aplikace, což jí dává některé příjemné funkce navíc.
 +
 +===== Decoder #01 =====
 +(published 21.4.2013)
 +
 +{{:project:decoder01.png?400}}
 +
 +\\
 +**Hint 1**\\
 +(published 22.5.2013)
 +
 +{{:project:decoder_01_hint_01.png?331}}
 +
 +**Solution**\\
 +Nejsem si jisty, jestli ma tohle kodovani nejake jmeno, ale funguje to nasledovne:\\
 +\\
 +- -|- = -|||
 +
 +Prvni znak opiseme, pak postupujeme podle pravidla inverze opakovani, nebo zmeny: Kdyz je nasledujici znak stejny, zmenime vysledny znak, kdyz je znak jiny, vysledny znak bude stejny jako predchozi. Opakovani i zmeny vzdy pokracuji v dalsim zakodovanem pismenu. Tzn. je-li na konci jednoho pismene kod "-" a na zacatku druheho take kod "-", bude vysledny kod na zacatku druheho znaku zmenen.\\
 +Je to binarni kodovani. Muzeme to zamenit za nuly a jednicky, nebo nechat jako carky. Jak ale nekteri z Vas tipovali, "ma to neco spolecneho s morseovkou"... Po rozkodovani podle tohoto klice je to obycejna morseovka, jen zamenime "|" za ".".\\
 +Graficky zapis je ozvlastnen tim, ze stejny "znak" v jednom pismenku je vzdy graficky polohovan sikmo vpravo nahoru od predesleho "znaku", odlisny znak vzdy navazuje kolmo na stred predchoziho a to vpravo, nebo vzhuru. Nasledujici pismeno zpravy pak opet zacina dole na zakladni lince.
 +===== Decoder #02 =====
 +(published 3.5.2013)
 +
 +  733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337
 +\\
 +\\
 +**Hint 1**\\
 +(published 22.5.2013)
 +\\
 +Jaka jsou to cisla?
 +\\
 +\\
 +**Solution**\\
 +Jedna se o prvni ctyri suda prvocisla. Kodovani je binarni.\\
 +3=00\\
 +7=01\\
 +13=10\\
 +19=11\\
 +7337 = 01000001 = 0x41
 +===== Decoder #03 =====
 +(published 7.5.2013)
 +
 +{{:project:decoder_03_encoded.png?640}}
 +
 +
 +Neni to uplna trivka, takze rovnou nabizim hint...
 +
 +\\
 +**Hint 1**\\
 +
 +Zde je zakodovane slovo BRMLAB:
 +
 +{{:project:decoder_03_hint.png?224}}
 +
 +
 +\\
 +**Hint 2**\\
 +(published 22.5.2013)
 +
 +{{:project:decoder_03_hint_02.png?76}}\\
 +\\
 +**Solution**\\
 +Tohle je nejvetsi paskvil, nejvic zamotany kod...\\
 +Jedna se o zakladni barvy RGB a jejich kombinace. Ne nahodou se tu vyskytuji jen tyto kombinace: R, G, B, Y a M (RGB + Yellow & Magenta).\\
 +Kod je rozdelen na dve casti: nejprve zelena a modra, k nim navic cervena. Vzdy dva ctverecky skladaji jeden znak z 27 (0-26). 27 to je 3^3, kodovani je tedy trojkove. Navic cervena slozka vyuziva dvou ctverecku pro binarni zapis treti cislovky pro trojmistny trojkovy zapis.\\
 +V trojkove soustave:\\
 +BLUE=2\\
 +GREEN=1\\
 +V binaru:\\
 +RED=1\\
 +\\
 +Prvni znak, ZELENA + CERVENA, se bude dekodovat takto: ZELENA = 10<sub>3</sub>, CERVENA = 01<sub>2</sub> = 1<sub>3</sub>, dohromady: 101<sub>3</sub> = 10<sub>10</sub>\\
 +Ctvrty znak, FIALOVA + MODRA, se bude dekodovat takto: MODRA = 22<sub>3</sub>, CERVENA = 10<sub>2</sub> = 2<sub>3</sub>, dohromady: 222<sub>3</sub> = 26<sub>10</sub>\\
 +\\
 +Tim nejsnazsim pak jiz zustava odhalit to, ze abeceda zacina: A, B, C, ... a konci: X, Y, Z a " ". Celkem 27 znaku.
project/decoder/start.txt · Last modified: 2016/11/28 01:57 by ruza