[[Decoder]]
 

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

project:decoder [2013/05/22 21:33]
blackhead DCD 03 Hint 02
project:decoder [2014/02/23 12:46] (current)
harvie [Šifrovací Pomůcka]
Line 9: Line 9:
 depends=improbability\\ inequity\\ infinity| depends=improbability\\ inequity\\ infinity|
 interested= [[user:nephirus]] | interested= [[user:nephirus]] |
-status=active+status=done
 }} }}
  
Line 27: Line 27:
 Doufam ze vas brzy bude vic... Doufam ze vas brzy bude vic...
  
 +===== Šifrovací Pomůcka =====
 +Tzv. {{http://chlyftym.cz/pomucky/pomucky_mini_2-1.pdf|šifrovací pomůcka}} od šifrovacího teamu Absolutno je oblíbeným uceleným přehledem základních slabých a "skautských" šifer a může se hodit při luštění a vytváření podobných šifer. To ovšem neznamená, že vám musí být nutně nápomocná při luštění šifer na této stránce... Ale jako inspirace je jistě zajímavá. K dispozici je také ve formě Android aplikace, což jí dává některé příjemné funkce navíc.
  
 ===== Decoder #01 ===== ===== Decoder #01 =====
Line 39: Line 41:
 {{:project:decoder_01_hint_01.png?331}} {{:project:decoder_01_hint_01.png?331}}
  
 +**Solution**\\
 +Nejsem si jisty, jestli ma tohle kodovani nejake jmeno, ale funguje to nasledovne:\\
 +\\
 +- -|- = -|||
  
 +Prvni znak opiseme, pak postupujeme podle pravidla inverze opakovani, nebo zmeny: Kdyz je nasledujici znak stejny, zmenime vysledny znak, kdyz je znak jiny, vysledny znak bude stejny jako predchozi. Opakovani i zmeny vzdy pokracuji v dalsim zakodovanem pismenu. Tzn. je-li na konci jednoho pismene kod "-" a na zacatku druheho take kod "-", bude vysledny kod na zacatku druheho znaku zmenen.\\ 
 +Je to binarni kodovani. Muzeme to zamenit za nuly a jednicky, nebo nechat jako carky. Jak ale nekteri z Vas tipovali, "ma to neco spolecneho s morseovkou"... Po rozkodovani podle tohoto klice je to obycejna morseovka, jen zamenime "|" za ".".\\ 
 +Graficky zapis je ozvlastnen tim, ze stejny "znak" v jednom pismenku je vzdy graficky polohovan sikmo vpravo nahoru od predesleho "znaku", odlisny znak vzdy navazuje kolmo na stred predchoziho a to vpravo, nebo vzhuru. Nasledujici pismeno zpravy pak opet zacina dole na zakladni lince.
 ===== Decoder #02 ===== ===== Decoder #02 =====
 (published 3.5.2013) (published 3.5.2013)
Line 52: Line 60:
 Jaka jsou to cisla? Jaka jsou to cisla?
 \\ \\
 +\\ 
 +**Solution**\\ 
 +Jedna se o prvni ctyri suda prvocisla. Kodovani je binarni.\\ 
 +3=00\\ 
 +7=01\\ 
 +13=10\\ 
 +19=11\\ 
 +7337 = 01000001 = 0x41
 ===== Decoder #03 ===== ===== Decoder #03 =====
 (published 7.5.2013) (published 7.5.2013)
Line 73: Line 88:
 (published 22.5.2013) (published 22.5.2013)
  
-{{:project:decoder_03_hint_02.png?76}} +{{:project:decoder_03_hint_02.png?76}}\\ 
- +\\ 
 +**Solution**\\ 
 +Tohle je nejvetsi paskvil, nejvic zamotany kod...\\ 
 +Jedna se o zakladni barvy RGB a jejich kombinace. Ne nahodou se tu vyskytuji jen tyto kombinace: R, G, B, Y a M (RGB + Yellow & Magenta).\\ 
 +Kod je rozdelen na dve casti: nejprve zelena a modra, k nim navic cervena. Vzdy dva ctverecky skladaji jeden znak z 27 (0-26). 27 to je 3^3, kodovani je tedy trojkove. Navic cervena slozka vyuziva dvou ctverecku pro binarni zapis treti cislovky pro trojmistny trojkovy zapis.\\ 
 +V trojkove soustave:\\ 
 +BLUE=2\\ 
 +GREEN=1\\ 
 +V binaru:\\ 
 +RED=1\\ 
 +\\ 
 +Prvni znak, ZELENA + CERVENA, se bude dekodovat takto: ZELENA = 10<sub>3</sub>, CERVENA = 01<sub>2</sub> = 1<sub>3</sub>, dohromady: 101<sub>3</sub> = 10<sub>10</sub>\\ 
 +Ctvrty znak, FIALOVA + MODRA, se bude dekodovat takto: MODRA = 22<sub>3</sub>, CERVENA = 10<sub>2</sub> = 2<sub>3</sub>, dohromady: 222<sub>3</sub> = 26<sub>10</sub>\\ 
 +\\ 
 +Tim nejsnazsim pak jiz zustava odhalit to, ze abeceda zacina: A, B, C, ... a konci: X, Y, Z a " ". Celkem 27 znaku.
 
Except where otherwise noted, content on this wiki is licensed under the following license: CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki