user:jenda:361
This is an old revision of the document!
Wishlist pro pravidla provozu
- Jasně definovat, kdy platí povinnost použít stezku pro (chodce a) cyklisty:
- Pokud je za obrubníkem? (Hlávkův most směrem na sever, zpátky do provozu se pak fakt blbě skáče)
- Pokud je za svodidly? (Podolí, Nuselák)
- Pokud na ni nejde najet (e.g. je oddělena chodníkem)? (Výtoň)
- Pokud by najet na ni vyžadovalo půlkilometrovou zajížďku?
- Vyřešit deadlock, ke kterému dojde, když je někde cyklostezka i cyklopruh, přičemž cyklista je povinen použít oboje najednou (Patočkova x Na Petynce, Trojský most).
- Určit, jestli když je na chodníku stezka a pak končí a je přechod a pak zase začíná, tak musím jako fakt z toho kola slézt, nebo se to bere jako vjetí a vyjetí.
- Po chodníku se nesmí jezdit na kole, ale nikde není definované, co je chodník.
- Obrubníkem vyvýšený kus podél silnice je asi jasný.
- Co různé vyježděné cesty?
- Účelové komunikace?
- Parkové cesty? (např. Kampa chodník není!)
- K povinnosti jezdit na kole při pravém okraji přidat něco jako „pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti“ jako mají auta, protože teď se na kole musí jezdit při pravém kraji vozovky i když tam někdo parkuje a tak.
- Udělat z bruslaře a asi i segwaye vozidlo. Momentálně jsou to chodci, tedy např. bruslař má jezdit vlevo! Současně by to vyřešilo kolize se segwayi na chodnících a mohl by se tak zrušit pražský zákaz segwayí a dvoukolových invalidních vozíků (!) v celé Praze.
- Definovat, jestli zákaz vjezdu platí do nejbližší křižovatky nebo jak daleko.
- Konečně říct, jestli se na stezce pro chodce a cyklisty chodí vlevo nebo vpravo.
- Jasně definovat účelovou komunikaci (důležité pro dávání přednosti zprava a pro ukončení platnosti jiných značek). Momentálně je tam nějaký slint o červeném patníku, polních a lesních cestách, přičemž nikdo netuší, jak moc lesní musí cesta být, aby už byla lesní.
- Udělat přednost na kruháku default.
- Zařídit, aby neplatila třicítka na železničním přejezdu, který tam zbyl z nepoužívané vlečky a má na jedné straně strom a na druhé betonový blok, takže tam asi vlak nepojede.
- Přesunout část zodpovědnosti za nehody na přejezdech na provozovatele dráhy. Momentálně může za kolizi _vždy_ řidič (§ 28 (1)), a to i v takových případech kdy ožralý strojvedoucí šestinásobně překročil povolenou rychlost.
- Zrušit povinnost mít na šlapkách odrazky u lehokol, velomobilů a podobných zařízení, kde to nedává smysl.
- Definovat maximální povolenou periodu blikačky (viděl jsem teď cyklistu, který měl vzadu věc, která jednou za strašně dlouho krátce blikla).
- Podle 341/2014 musí mít na kole duše, nosiče a zámek schválenou technickou způsobilost. Nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?
- Povolit zimní pláště s hroty alespoň pro lehká vozidla (jízdní kola a tak).
Osazování značení
- Uvědomte si, že značky jako jednosměrka a průjezd zakázán platí pro všechny. Pokud pomocí nich chcete regulovat automobilový provoz, dejte k nim dodatkovou tabulku, která to vyjadřuje, protože jinak znepříjemníte život i všem ostatním (Podolí, Karlín, Šeříková).
- Buzerační semafory (Na Pankráci) a přejezdy, které pět minut blikají a závorují a pak projede krokem vlak (Heřmaničky, Černošice, Řevnice, Srbsko) nebo když vlak ještě stojí ve stanici (Netřeba), akorát učí lidi, že je mohou ignorovat, a když je to někde fakt důležité, tak na to budou všichni kašlat.
- Při značení dočasných uzavírek malou ikonkou v rohu naznačit, o jakou situaci jde. Ve více než 90 % případů (p<0.01) to je totiž tak, že se opravuje například část silnice a pro auta je to fyzicky neprůjezdné, ale pro kola je to v pořádku. A tak je zbytečné na kole jet objízdnou trasou.
- Při osazování značek „slepá ulice“ rovněž rozlišovat, pro koho je slepá. Běžné se stává, že „slepá“ znamená „za 100 metrů pokračuje stezka pro cyklisty“ (https://mapy.cz/s/1OBw7)
user/jenda/361.1505940507.txt.gz · Last modified: 2017/09/20 20:48 by jenda