Wishlist pro pravidla provozu

  • Jasně definovat, kdy platí povinnost použít stezku pro (chodce a) cyklisty:
    • Pokud je za obrubníkem? (Hlávkův most směrem na sever, zpátky do provozu se pak fakt blbě skáče)
    • Pokud je za svodidly? (Podolí, Nuselák)
    • Pokud na ni nejde najet (e.g. je oddělena chodníkem)? (Výtoň)
    • Pokud by najet na ni vyžadovalo půlkilometrovou zajížďku?
  • Omezit povinnost použít stezku pro chodce a cyklisty, protože snad všechny jsou stavebně blbě vyřešené a dochází tam s chodci k nebezpečným situacím. (např. 1, 2, 3)
  • Vyřešit deadlock, ke kterému dojde, když je někde cyklostezka i cyklopruh, přičemž cyklista je povinen použít oboje najednou (Patočkova x Na Petynce, Trojský most).

  • Určit, jestli když je na chodníku stezka a pak končí a je přechod a pak zase začíná, tak musím jako fakt z toho kola slézt, nebo se to bere jako vjetí a vyjetí.
  • Po chodníku se nesmí jezdit na kole, ale v terénu (bez studia stavební dokumentace konkrétního objektu či někdy katastru) není jak poznat, co je chodník.
    • Obrubníkem vyvýšený kus podél silnice je asi jasný.
    • Co různé vyježděné cesty?
    • Účelové komunikace?
    • Parkové cesty? (např. Kampa chodník není!)
  • K povinnosti jezdit na kole při pravém okraji přidat něco jako „pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti“ jako mají auta, protože teď se na kole musí jezdit při pravém kraji vozovky i když tam někdo parkuje a tak.
  • Udělat z bruslaře a asi i segwaye vozidlo. Momentálně jsou to chodci, tedy např. bruslař má jezdit (mimo výjimky na stezkách pro cyklisty a cyklopruhu) vlevo! Současně by to vyřešilo kolize se segwayi na chodnících a mohl by se tak zrušit pražský zákaz segwayí a dvoukolových invalidních vozíků (!) v celé Praze.
  • Definovat, jestli zákaz vjezdu platí do nejbližší křižovatky nebo jak daleko.
  • Konečně říct, jestli se na stezce pro chodce a cyklisty chodí vlevo nebo vpravo.
  • Zařídit, aby šlo snadno poznat, že jsem na křižovatce (důležité pro dávání přednosti zprava a pro ukončení platnosti jiných značek), resp. v nezjevných případech kdo je na účelové komunikaci (případně kdo je vůbec na komunikaci :) ).
  • Udělat přednost na kruháku default, aby tam nemusely být dvojice značek (kruhový objezd + dej přednost v jízdě) a aby nevznikala různá nedorozumění.
  • Zrušit povinnost mít na šlapkách odrazky u lehokol, velomobilů a podobných zařízení, kde to nedává smysl.
  • Definovat maximální povolenou periodu blikačky (viděl jsem teď cyklistu, který měl vzadu věc, která jednou za strašně dlouho krátce blikla).
  • Podle 341/2014 musí mít na kole duše, nosiče a zámek schválenou technickou způsobilost. Nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?
  • Povolit zimní pláště s hroty alespoň pro lehká vozidla (jízdní kola a tak), která tím povrch silnice nepoškozují.

Osazování značení

  • Uvědomte si, že značky jako jednosměrka a průjezd zakázán platí pro všechny. Pokud pomocí nich chcete regulovat automobilový provoz, dejte k nim dodatkovou tabulku, která to vyjadřuje, protože jinak znepříjemníte život i všem ostatním (Podolí, Karlín, Šeříková).
  • Buzerační semafory (Na Pankráci) a přejezdy, které pět minut blikají a závorují a pak projede krokem vlak (Heřmaničky, Černošice, Řevnice, Srbsko) nebo když vlak ještě stojí ve stanici (Netřeba), akorát učí lidi, že je mohou ignorovat, a když je to někde fakt důležité, tak na to budou všichni kašlat.
    • Rovněž by to chtělo vyřešit trollující přejezdy, které zvednou závory, ale stále blikají, a pak závory zase spustí a jede vlak. Samozřejmě, řidič se má dívat i na světelnou signalizaci, ale tohle naprosto zbytečně zvyšuje riziko chyby.
    • Mimochodem proč ještě nemáme na přejezdech detekci překážky, která by zaregistrovala třeba to auto ze záznamu bezpečnostní kamery uvedeného výše?
  • Systematicky rušit přejezdy (např. protože tam platí třicítka) na nepoužívaných a již nefunkčních (zarostlých, zasypaných, vytrhaných) vlečkách (např. Modřany).
  • Při značení dočasných uzavírek malou ikonkou v rohu naznačit, o jakou situaci jde. Ve více než 90 % případů (p<0.01) to je totiž tak, že se opravuje například část silnice a pro auta je to fyzicky neprůjezdné, ale pro kola je to v pořádku. A tak je zbytečné na kole jet objízdnou trasou (a překážet tím na objízdných komunikacích).
  • Při osazování značek „slepá ulice“ rovněž rozlišovat, pro koho je slepá. Běžné se stává, že „slepá“ znamená „za 100 metrů pokračuje stezka pro cyklisty“ (https://mapy.cz/s/1OBw7)
 
Except where otherwise noted, content on this wiki is licensed under the following license: CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki