Subject: call for programmer -- vyukova pocitacova hra, historie, termin na odpoved 27.8.
From: Cyril Brom <[email-masked]>
To: Cyril Brom <[email-masked]>
Date: Sun, 31 Jul 2011 01:05:33 +0200

Ahoj,

sháníme **1-2 programátor(k)y juniory** či malý **spin-off** pro 
unikátní **výzkumně-vzdělávací projekt**, jehož cílem je vytvořit 
výukovou počítačovou hru, která bude zábavnou a dramatickou formou 
přibližovat studentům středních škol vzpomínky pamětníků na významné 
historické události Československa 20. století (1942 – atentát na 
Heydricha, 1948 – nástup komunistů k moci, 1969 – okupace vojsky 
Varšavské smlouvy, atd.). Aplikace bude **využívána na středních školách 
pro výuku dějepisu**, měla by nicméně být přístupná i široké veřejnosti.

Půjde o hru žánru **adventura** s vloženými akčními a logickými 
mini-hrami. 2,5D grafika. Hra bude primárně single-player, ale 
„chytřejší“ web k ní budeme dělat také. Projekt má střední rozsah, 
celkově se očekává přes 20 člověko-let práce, z toho cca čtvrtina budou 
programovací a testovací práce.

Základní scénář již je připraven. Koncepčně a graficky bude hra 
připomínat tyto projekty:

Aqua (graficky): http://www.youtube.com/watch?v=Az2pni7E7oM (zejm. viz 
3. minuta)
Curfew (koncepčně): 
http://www.youtube.com/watch?v=55OhcSZgCb4&feature=relmfu
Fahrenheit (koncepčně): http://www.youtube.com/watch?v=vgW6Arf_cO0

**SHÁNÍME:**

Externí tým, 1-2 programátory juniory/seniory, na programování částí 
aplikace. Celkový objem práce je zhruba 26-30 člověkoměsíců, která 
**začne v listopadu 2011** a **skončí v prosinci 2013** (jsme mírně 
flexibilní ohledně začátku).

Práce bude zadávána „projektově“, po milnících, a takto bude také 
placena (fakturace). Preferujeme, aby práci celou dobu řešil ten samý 
člověk (lidé), kteří se budou věnovat pouze tomuto projektu. Jsme ale 
částečně flexibilní (až „poloviční úvazek“ nebo „přestávka dva měsíce 
kvůli jinému projektu/stáži“). Je možné se přihlásit, i pokud zvládnete 
jen část objemu práce. Pravidelně, minimálně dva dny v týdnu, bude aspoň 
jeden z programátorů přítomen v projektové kanceláři v Praze společně se 
zbytkem týmu.

Vaše časové možnosti nám napište, příklad:

„Jsme dvě, můžeme začínat 15.11.2011, dohromady dáme zhruba 1,4 celkový 
úvazek až do prosince 2013. S výjimkou konce roku 2011, kdy celkový 
úvazek bude 1, a září 2012 až leden 2013, kdy celkový úvazek 
pravděpodobně snížíme na 0,7. Celkově bychom tedy brali celý balík 
práce. Práci bychom si rády rozdělily samy po dohodě s šéfprogramátorem: 
tzn. někdy bude pracovat víc jedna, jindy druhá. Pokud z projektu budeme 
chtít odejít, dáme o tom vědět minimálně 3 kalendářní měsíce předem.“

**TECHNOLOGIE:**

Během implementace se potkáme pravděpodobně s následujícími technologiemi:
- Flash (ActionScript 3, Flixel game engine)
- Java (Spring, Hibernate, JSON WS, Eclipse RCP)
- MySQL
- Windows, Mac OS X, iPhone, iPad

Proto je vhodné mít dobře zvládnutý buď Flash nebo Javu. Umíte-li Javu, 
přejít na Flash vám nebude
činit potíže. Umíte-li Flash, lze zařídit tak, abyste se s Javou 
nemuseli potkat. Znalost Mac OS X výhodou,
není však vyžadováno.

Předpokládá se, že implementačně bude cca 80% Flash a 20% Java.

Předchozí zkušenosti s herními projekty jsou výhodou, ale není vyžadováno.

**PROJEKTOVÝ TÝM:**

Jádro projektového týmu má zhruba 10 lidí. Vedoucí vývoje jsou z MFF UK 
(Cyril Brom, Jakub Gemrot). Game-design probíhá na FF UK (Vít Šisler) a 
ve spolupráci s lidmi z herního průmyslu. Podklady pro hru připravují 
zejména historici z Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR. S týmem bude 
spolupracovat také několik profesionálních grafiků. Placený beta-testing 
budou dělat studenti MFF a FF UK.

**FINANCE:**

Horní finanční limit na celou práci je **1,08 mil** Kč, vč. DPH (tato 
suma se může zvýšit pouze v případě neočekávaných nadprací). Nejedná se 
tedy o „akademicky“ placenou práci, ale zároveň ani neočekáváme 
fakturační cenu 80 tis./člověko-měsíc.

Předpokládáme, že práce bude rozdělena na „podprojekty“ trvající několik 
člověko-měsíců, přičemž bude zadávána úkolově, kde každý úkol bude trvat 
zhruba člověko-týden. Alokaci lidí budeme provádět po „podprojektech“. 
Finance budou vázány na úkoly. Na každý úkol bude předem učiněn odhad 
pracnosti tak, aby s ním souhlasily obě strany. Podle odhadu a předem 
dané fixní fakturační částky za člověko-měsíc práce bude stanovena 
fakturační částka za úkol. Po splnění úkolu (nebo v jiném termínu dle 
dohody) bude částka vyplacena. Při pozdním odevzdání bude částka nižší.

Navrhněte, jak si představujete své finanční ohodnocení, tzn:
a) fakturační částku za člověko-měsíc práce (tj. 21 člověko-dní, tj. 168 
člověko-hodin)
b) penalizační model, tj. o kolik/jak navrhujete, že se částka bude 
snižovat při pozdním odevzdání

Příklad:

„Navrhujeme fakturační cenu 33 tis. Kč/člověko-měsíc. Za každý 
kalendářní den zpoždění oproti termínu odevzdání úkolu penále ve výši 
10% z dohodnuté ceny za úkol..Pokud bude práce odevzdána dříve jak 2 
pracovní dny před termínem, fakturační částka bude navýšena o 10%.“

Výhodnost nabídky zohledníme při výběru;-).

**V PŘÍPADĚ ZÁJMU:**

Pošlete na adresu: [email-masked].

1) strukturované CV, případně s doporučením (doporučení není povinné)
2) referenci na týmový projekt, jehož jste byli součástí, spolu s jeho 
popisem a vaší rolí v něm (pokud jste nepracovali na týmovém projektu, 
pak referenci na váš single větší projekt)
3) ukázku vaše kódu (něco většího), na který jste hrdí, spolu s odhadem, 
kolik času jste strávili jeho tvorbou (může být školní práce)
4) časový model (jak jste flexibilní časově)
5) finanční model (jak si představujete, že budete placeni)
6) termíny, kdy byste mohli na pohovor

To vše zašlete nejpozději **do půlnoci 27. srpna 2011**. Vybrané 
kandidáty pozveme na pohovory, které budou probíhat průběžně od 1. srpna 
2011, až do **31. srpna 2011**.

Nechte si poslat potvrzení, že email došel! Neposílejte přílohy větší 
než 2 MB.

**V PŘÍPADĚ DOTAZU:**

Dotaz prosím pošlete na:

[email-masked]

**TERMÍNY:**

Zaslání nabídky (životopisu ad.): **do půlnoci 27. srpna 2011**
Pohovory končí: **31. srpna 2011** včetně
Výsledky budou oznámeny: **6. září**

**HODNOTÍCÍ KRITÉRIA:**

35% předchozí zkušenosti, zkušenosti s technologiemi, doporučení, 
social-skills a schopnost pracovat s ostatními lidmi
25% kvalita zaslaného kódu
20% finanční požadavky, výhodnost finančního modelu
20% časová flexibilita, zastupitelnost

V případě, že nenalezneme vhodný tým, vypíšeme nový call.

============

**UKÁZKA NÁVRHU MINIHRY:**

V okamžiku, kdy XXXX vypráví o českém odboji v době heydrichády, přepne 
se hráč do jeho role. V akční mezihře má za úkol v Praze v určitém bytě 
vyzvednout neznámou osobu – je možné, že tato osoba je někdo zapojený do 
atentátu na Heydricha. Hra vypadá jako klasická 2D arkáda viděná shora, 
hráč v roli XXXX prochází městem a snaží se vyhnout namátkovým kontrolám 
protektorátní policie a dorazit včas na určené místo. Podezřelé chování 
(běh, prudké změny směru) může aktivovat policisty nebo kolaboranty, je 
proto nutné zachovat chladnou hlavu a vyhýbat se kontrolám co 
nejpřirozenějším způsobem. Každá postava v minihře má definovaný určitý 
(hráči neviditelný, ale odhadnutelný) úhel pohledu, ve kterém postavu 
hráče registruje. Cílem je dojít na určené místa a vyhnout se těmto 
zónám kontroly. Na některých obtížných úsecích to může zahrnovat 
zamíchání se do davu, nenápadné schování se v obchodě, restauraci, atd.

Během cesty hráč slyší vysílání protektorátního rozhlasu o vyhlazení 
Lidic, na domech vidí plakáty se seznamy popravených, atd. Jakmile 
dorazí do blízkosti konspiračního bytu, vidí přijíždět auta a z nich 
vyskakující příslušníky gestapa. Jeho úkol se v tu chvíli změní – cílem 
je nenechat se chytit a varovat osobu, která do bytu míří. Hráč ji musí 
ve městě najít, v komiksovém výřezu může vidět, jak se kontaktní osoba 
pomalu blíží k nyní obsazenému bytu. Pokud ji nenajde do určeného 
limitu, postava přijde na původní místo schůzky a bude zatčena.

Jakmile postavu najde, hra nekončí – postava mu předá vysílačku, s tím, 
že ji nemůže mít u sebe a ať ji někam donese, u někoho schová, atd. 
Motivem je strach dané postavy z možného zatčení. XXXX bude najednou v 
situaci, se kterou nepočítal a bude ji muset nějak vyřešit. Má seznam 
3-4 bytů, které může v podobné situaci použít – jeden po druhém je tedy 
obchází (stále se vyhýbá hlídkám) a snaží se předat vysílačku. Ve dvou 
prvních bytech ho však odmítnou a v zásadě mu zavřou dveře před nosem, 
všude panuje v době po atentátu strach a ochota lidí riskovat je mnohem 
menší, než dříve. Nakonec, ve třetím bytě, XXXX uspěje. Do hry se touto 
minihrou dostane lidský rozměr odboje a problematizace kritického 
odsudku těch, kteří např. odmítli pomoc parašutistům z obav o rodinu 
atd. Opět se minihrou tématizuje hrdinství.

**UKÁZKA JEDNÉ Z VARIANT URČITÉ SCÉNY Z HLAVNÍ HRY:**

V určitých, většinou vypjatých situacích, hráč určitou dobovou scénu 
„prožije“.

Střih.

Těsně před válkou. Mladík s dívkou si v obchodě prohlížejí nové rádio. 
„To je prosím Zlatá Sigma, má dvě pentody, výkon devět wattů, tři vlnové 
rozsahy a luxusní výpravu. Zachytí celou Evropu bez anteny.“

Střih.

Jsme v bytě tohoto mladého manželského páru na Vinohradech ve 40-tých 
letech. Rádio hraje dobovou hudbu, do toho drnčí zvonek a ozývá se 
prudké bušení na dveře. „Otevřete! Gestapo!“

Mladík strká dívku do vedlejšího pokoje. „Rychle! Nesmí najít letáky od 
XXXX a můj deník! Schovej to nebo znič! Ať se stane cokoliv, miluju tě. 
Neboj se, dobře to dopadne...“ (rozechvěle). Zavírá za ní dveře a 
otevírá gestapu.

Střih.

Hráč vidí pokoj z pohledu dívky. Zpoza zavřených dveří zřetelně slyší 
zvuky z druhé místnosti. Po celou dobu hraje dobová hudba z rádia, 
ideálně píseň s ženským zpěvem. Jindřich pouští gestapo dál a 
vysvětluje, že jeho žena se vedle v pokoji obléká.

Střih.

-- 

Cyril Brom
Charles University in Prague
Faculty of Mathematics and Physics
Department of Software and Computer Science Education
http://ksvi.mff.cuni.cz/~brom/