Subject: [fpi] "Enaktivní přístup v kognitivní vědě a v robotice", přednáší doc. Ing. Ivan M. Havel, Ph.D. (Centrum pro teoretická studia, Univerzita Karlova a Akademie věd České republiky)
From: Jirka Sejnoha <[email-masked]>
To: fpi <[email-masked]>
Date: Sat, 10 Nov 2012 15:58:15 +0100
List-Id: Filosoficke problemy informatiky <fpi.ktiml.mff.cuni.cz>

Vážení kolegové,

zasíláme Vám pozvání na následující seminář "Filosofických problémů
informatiky", který přednáší:

     doc. Ing. Ivan M. Havel, Ph.D.
     Centrum pro teoretická studia, Univerzita Karlova a Akademie věd
České republiky

na téma:

      "Enaktivní přístup v kognitivní vědě a v robotice"

Abstrakt:

Enaktivní přístup v kognitivní vědě klade důraz na vzájemnou
souvislost vnímání a jednání.

Na rozdíl od klasického, kognitivistického přístupu, který vychází z
představy lidské mysli jako algoritmického procesu nad symbolickými
reprezentacemi, považuje enaktivní přístup mentální procesy za součást
senzomotorické aktivity organismu v prostředí.

Enaktivní přístup má význam i pro robotiku a v té souvislosti existují
úvahy o vědomí a subjektivitě robota.

Seminář se koná v úterý 20. listopadu 2012 od 17:20 v posluchárně S8
(1. patro) na Malostranském náměstí 25, budova MFF UK.

     Přejeme Vám pěkný den, Josef Mlček a Jiří Šejnoha.

Informační stránka semináře: http://ktiml.mff.cuni.cz/fpi/
a konference (mail list) pro zasílání pozvánek:
http://ktiml.mff.cuni.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fpi
_______________________________________________
fpi mailing list
[email-masked]
http://ktiml.mff.cuni.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fpi