This shows you the differences between two versions of the page.
361 [2018-11-06 06:58:07] |
361 [2019-09-25 04:48:18] (current) |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
+ | ====== Wishlist pro pravidla provozu ====== | ||
+ | * Jasně definovat, kdy platí povinnost použít stezku pro (chodce a) cyklisty: | ||
+ | * Pokud je za obrubníkem? (Hlávkův most směrem na sever, zpátky do provozu se pak fakt blbě skáče) | ||
+ | * Pokud je za svodidly? (Podolí, Nuselák) | ||
+ | * Pokud na ni nejde najet (e.g. je oddělena chodníkem)? (Výtoň) | ||
+ | * Pokud by najet na ni vyžadovalo půlkilometrovou zajížďku? | ||
+ | * Omezit povinnost použít stezku pro chodce a cyklisty, protože snad všechny jsou stavebně blbě vyřešené a dochází tam s chodci k nebezpečným situacím. (např. [[https://www.cyklistesobe.cz/issues/1470-vestec-vadna-stezka|1]], [[https://www.cyklistesobe.cz/issues/1347-nelze-se-dostat-do-bubenske|2]], [[https://mapy.cz/s/2412K|3]]) | ||
+ | * Vyřešit deadlock, ke kterému dojde, když je někde cyklostezka i cyklopruh, přičemž cyklista je povinen použít oboje najednou (Patočkova x Na Petynce, Trojský most). | ||
+ | {{ :user:jenda:img_20160730_170652.jpg?direct&600 |}} | ||
+ | * Určit, jestli když je na chodníku stezka a pak končí a je přechod a pak zase začíná, tak musím jako fakt z toho kola slézt, nebo se to bere jako vjetí a vyjetí. | ||
+ | * Po chodníku se nesmí jezdit na kole, ale v terénu (bez studia stavební dokumentace konkrétního objektu či někdy katastru) není jak poznat, co je chodník. | ||
+ | * Obrubníkem vyvýšený kus podél silnice je asi jasný. | ||
+ | * Co různé vyježděné cesty? | ||
+ | * Účelové komunikace? | ||
+ | * Parkové cesty? (např. Kampa chodník není!) | ||
+ | * [[https://www.codexisuno.cz/65c#!17|NSS o tom rozhodoval]] | ||
+ | * K povinnosti jezdit na kole při pravém okraji přidat něco jako „pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti“ jako mají auta, protože teď se na kole musí jezdit při pravém kraji vozovky i když tam někdo parkuje a tak. | ||
+ | * Udělat z bruslaře a asi i segwaye vozidlo. Momentálně jsou to chodci, tedy např. bruslař má jezdit (mimo výjimky na stezkách pro cyklisty a cyklopruhu) vlevo! Současně by to vyřešilo kolize se segwayi na chodnících a mohl by se tak zrušit pražský zákaz segwayí a [[http://www.invarena.cz/?p=20468|dvoukolových invalidních vozíků]] (!) v celé Praze. | ||
+ | * Definovat, jestli zákaz vjezdu platí do nejbližší křižovatky nebo jak daleko. | ||
+ | * Konečně říct, jestli se na stezce pro chodce a cyklisty chodí vlevo nebo vpravo. | ||
+ | * Zařídit, aby šlo snadno poznat, že jsem na křižovatce (důležité pro dávání přednosti zprava a pro ukončení platnosti jiných značek), resp. v nezjevných případech kdo je na účelové komunikaci (případně kdo je vůbec na komunikaci :) ). | ||
+ | * Udělat přednost na kruháku default, aby tam nemusely být dvojice značek (kruhový objezd + dej přednost v jízdě) a aby [[https://auto.idnes.cz/kruhove-objezdy-020-/automoto.aspx?c=A160322_145600_automoto_fdv|nevznikala různá nedorozumění]]. | ||
+ | * Zrušit povinnost mít na šlapkách odrazky u lehokol, velomobilů a podobných zařízení, kde to nedává smysl. (pokud máte potřebu to něčím nahradit, tak naopak můžete zase přidat odrazky někam jinam, kde to smysl má) | ||
+ | * Definovat maximální povolenou periodu blikačky (viděl jsem teď cyklistu, který měl vzadu věc, která jednou za strašně dlouho krátce blikla). | ||
+ | * Podle 341/2014 musí mít na kole duše, nosiče a zámek schválenou technickou způsobilost. Nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má? | ||
+ | * Povolit zimní pláště s hroty alespoň pro lehká vozidla (jízdní kola a tak), která tím povrch silnice nepoškozují. | ||
+ | * Vyřešit, co je to elektrokolo/elektrokoloběžka, co musí splňovat a kde může jezdit. Byl v tom trochu bordel a po poslední novele (2018) v tom je extrémní bordel. | ||
+ | ===== Osazování značení ===== | ||
+ | |||
+ | * Uvědomte si, že značky jako jednosměrka a průjezd zakázán platí pro všechny. Pokud pomocí nich chcete regulovat automobilový provoz, dejte k nim dodatkovou tabulku, která to vyjadřuje, protože jinak znepříjemníte život i všem ostatním ([[https://www.cyklistesobe.cz/threads/339|Podolí]], Karlín, Šeříková). | ||
+ | * Buzerační semafory (Na Pankráci) a přejezdy, které pět minut blikají a závorují a pak projede krokem vlak (Heřmaničky, Černošice, Řevnice, Srbsko) nebo když vlak ještě stojí ve stanici (Netřeba), akorát učí lidi, že je mohou ignorovat, a když je to někde fakt důležité, tak na to budou všichni kašlat. | ||
+ | * Rovněž by to chtělo vyřešit [[https://jenda.hrach.eu/f/prejezd.mp4|trollující přejezdy]], které zvednou závory, ale stále blikají, a pak závory zase spustí a jede vlak. Samozřejmě, řidič se má dívat i na světelnou signalizaci, ale tohle naprosto zbytečně zvyšuje riziko chyby. | ||
+ | * Mimochodem proč ještě nemáme na přejezdech detekci překážky, která by zaregistrovala třeba to auto ze záznamu bezpečnostní kamery uvedeného výše? | ||
+ | * Systematicky rušit přejezdy (např. protože tam platí třicítka) na nepoužívaných a již nefunkčních (zarostlých, zasypaných, vytrhaných) vlečkách (např. [[https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=14.4106510&y=49.9917955&z=20&base=ophoto&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9g.T.xXUZI|Modřany]]). | ||
+ | * Při značení dočasných uzavírek malou ikonkou v rohu naznačit, o jakou situaci jde. Ve více než 90 % případů (p<0.01) to je totiž tak, že se opravuje například část silnice a pro auta je to fyzicky neprůjezdné, ale pro kola je to v pořádku. A tak je zbytečné na kole jet objízdnou trasou (a překážet tím na objízdných komunikacích). | ||
+ | * Při osazování značek „slepá ulice“ rovněž rozlišovat, pro koho je slepá. Běžné se stává, že „slepá“ znamená „za 100 metrů pokračuje stezka pro cyklisty“ (https://mapy.cz/s/1OBw7) |