[Brmlab] [RFC] Kolonizace

niekt0 niekt0 at hysteria.sk
Mon Mar 31 01:24:16 CEST 2014

Ou-ou, brzdite svoje kone vazeni.

On Sun, Mar 30, 2014 at 11:49:59PM +0200, Stevko wrote:
> Ja mám pocit, že aktuálnu krízu spôsobil predseda návrhom mať dole dielňu,
> pričom tento variant už bol predtým zamietnutý.

Na https://brmlab.cz/members/meetups/190 vidim
"anexe - rozdělení prostor autokracií, zatím se ale bude hlavně uklízet!"
Odvolavas sa na nejake konkretne zamietnutie?

Napisal som toto:

>Cim viac casu travim  dole, tym viac sa priklanam k nazoru
>spravit vo velkej dolnej miestnosti HW lab, lepsie povedane presunut
>ho zo sucasnej miestnosti dole.
>V sucasnej miestnosti hw labu by zostali len elektronicke veci a
>velmi jemna mechanika. (cim by sa zaroven znizila hlucnost/spinavost voci okoliu).
>
>V malej dolnej miestnosti by mohol byt chemlab, a biolabu by
>ostala sucasna miestnost, kde by ale bez chemlabu mohli byt OK.
>
>hm?

A vychadzam hlavne z troch pozorovani:

(primarne)
1. Velka miestnost dole bola predtym dielnou, a je na to vyslovene vhodna,
prisposobena, a ciastocne vybavena: miliony policiek, velky zelezny ponk s ramenom na zverak,
viacero oddelenych vetiev napajanie pre pripadne velke stroje, ktore sa daju rychlo
jednotlivo vypinat, lepsia izolacia od zbytku sveta, takze nevadi ak tam niekto zrovna vrta ale reze plech, atd.

Co sa tyka "rozsirenia bordelu", tak hw lab by sa len presunul dole. Hore by to bez odpad a spinu
generujucich veci mohlo ostat cistejsie. (A ak neostane, ak je bordel vysledkom povahy ludi,
tak sa obavam ze ani pripadny Biolab na tom nebude co sa tyka poriadku lepsie)

Co sa tyka draheho vybavenia do hw labu, zatial by sme bez neho fungovat vedeli, tak ako doteraz.
Argumentacia "ak tam nebude sustruh tak to nema zmysel" je pri vsetkej ucte demagogia.

2. Pocas doby co sa riesia dolne priestory som skutocne od Kyknosa zaregistroval niekolko rezolutnych vyhlaseni,
zaujemca si dohlada hlavne irc logy. Ak je teraz situacia taka ze dole zase ist chce, OK, tento bod pada.

Zaroven aktivita biolabakov pri rekonstrukcii "vlastnych" priestorov zatial nebola zrovna vysoka,
a po par veceroch ked napr. Kyknos (alebo dalsi) sedel/i hore v socroome a ja som robil
dole ma nenaplnala presvedcenim ze je tu silna motivacia.
Predchadzajuca veta moze vyzerat ako stazovanie sa pretazeneho a vyhoreneho predsedu,
ale je dolezite si uvedomit ze to ze par ludi rekonstrukciu odmaka nebude najhorsim dosledkom.
Najhorsim dosledkom bude vztah ludi k novym priestorom: Ked sa ludia podielaju na utvarani/opravovani miesta,
chovaju sa k nemu neskor lepsie/zodpovednejsie. (a naopak lahko prislo, lahko odislo)

3. Ako sam Kyknos povedal, za poslednych par mesiacov bol v biolabe jedinym aktivnym clenom,
v tom pripade je podla mna na zvazenie ci skutocne alokovat celu dolnu miestnost na biolab.
Ak je to one-man-show, co sa stane az to Kyknosa prestane bavit a odide, alebo nebude mat cas?

Osobne netvrvam na HW labe, len si myslim ze je to v sucasnosti rozumnejsia volba, ale kludne
sa necham prehlasovat (i ked by som bol v duchu aktokracie radsej keby ma nesuhlasiaci prePRACOVALI)

n.