[Brmlab] Home automation - Z-wave vs ZigBee

Rado1 rado at rado1.cz
Tue Mar 18 09:07:21 CET 2014

Kedze sa chytili zatial len "nasi", budem pokracovat po nasom...

ZigBee (pripadne najrozsirenejsia implementacia XBee) ma zaujalo uz pred
vyse rokom. Velky vyber modulov, dostupna dokumentacia pre koderov...

Kedze s jednocipakmi som sa naposledy hral pred 20 rokmi, tazko sa mi bude
naskakovat naspat do tohoto vlaku. Hranie s *duinami ma zatial nelaka, tak
isto hromadny nakup Rpi ku kazdej zasuvke.

Ked som hladal hotove vyrobky, pre ZigBee toho moc nie je a ked je, je to
vacsinou pre amerikanske zasuvky.

Z-wave som tak akosi prehliadal, pretoze som bol zahackovany na ZigBee.
Az som natrafil na tento produkt:
http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug

Z mojho pohladu je to killer aplikacia, pretoze nemusim rozmontovavat
ziadne zasuvky (aj ked to mi ziaden problem nerobi). Mozem zacat prakticky
len s meranim spotreby 2-3 spotrebicov v domacnosti (a to je moj primarny
ciel "home automation"). Ked som nasledne hladal veci okolo Z-wave, nasiel
som aj ine vyrobky (spinace/stmievace do vypinacovych krabic, zasuviek,
dverne snimace - dokonca kombinovane s inymi velicinami) a ich ponuka mi
pride lepsia - hlavne pre nase europske nasadenie - ako u ZigBee.
Dokonca aj USB riadiacich modulov kompatibilnych s Linuxom mi pride lepsia
ponuka.

To, ze cipy vyraba jeden vendor - ano, pohladu "free world" - je zle
a hnusne a kryptofasisticke, ale zasa mam vacsiu istotu, ze mi vyrobky
viacerych vendorov budu spolupracovat (co u ZigBee vraj az taka
samozrejmost nie je). Je mi jasne, ze si musim davat pozor, aby som kupil
vyrobok s nasim RF pasmom.

Teraz mi vlastne ide len o to, ci som nahodou v tej zaplave hype
prezentacii k Z-wave vyrobkom neprehliadol nieco, kvoli comu si neskor
budem buchat hlavu o stenu (slabe sifrovanie, silne rusenie s TV a
pod,...). Takze ma zaujimalo, ci uz niekto z vas nevychytal slepe cestu
a usetrim mi cas, peniaze a nastvanost mojej manzelky. :-)))

Diky.

P.S. Som si spomenul, ze zatial ma zarazilo len jedno - v navodoch k Z-wave
vyrobkom je vzdy parovanie riesenie ako: vytiahnut riadiaci USB kluc z
PCdla/servra, zmacknut na nom tlacitko, zmacknut tlacitko na novom module a
cakat, kym ledky neohlasia sparovanie. To neexistuje ziadne softverove
discovery bez nutnosti downtime uz existujucej infrastruktury?

--
Rado1
rado (at) rado1.cz