[Brmlab] [RFC] Expanze brmlabu - napady na vyuziti dalsi mistnosti

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Fri Mar 7 01:11:06 CET 2014

On Fri, Mar 07, 2014 at 12:52:28AM +0100, Petr Baudis wrote:
>   Vyrojila se řada nápadů, jak místnost využít - já jsem zaznamenal
> třeba "špinavý hwlab", chemickou laboratoř, biolab+silentlab combo,
> místnost s regulovaným přístupem ke drahým/citlivým přístrojům, ...
> Někdy lze prostor pronajmout a eventuelní využití nechat na přirozeném
> vývoji (viz evoluce sklad->zelí->Teslab), tato expanze by však byla
> pro brmlab finančně náročná, proto si zaslouží hlubší diskusi.
>
>   Dle našeho rozpočtu se zdá, že investice dalších 5.5kKč měsíčně
> je na samé hraně našich finančních možností, dost možná až za ní.
> [...]

  Myšlenka, která se mi celkem zamlouvá, je biolab+silentlab combo.

  Pitch pro biolab nechám raději jiným, jedna z výhod takového využití
je však právě možnost kombinace se silentlabem, tedy "klidovým pracovním
prostorem", ve kterém se nevedou zbytečné hovory a je možno se přiměřeně
soustředit na náročnější hackování.

  Zkombinovat takové využití se špinavým hwlabem nebo aromatickými
reakcemi chemické laboratoře [*] se jeví jako obtížné, u biolabu se mi
však zdá celkem snadným.  Pro společné biolabí aktivity by zákaz
hovorů samozřejmě neplatil, jsou však zatím celkem řídké a sólo
experimenty bývají z podstaty spíše nehlučná činnost.  Občasné omezení
komfortu silentlabu mi nevadí; budou-li bio-akce častější, dá se
předpokládat, že to bude spojeno s nárůstem počtu biolabáků, kteří
mohou postupně s prostorem převzít i financování (až už explicitně
nebo svými členskými příspěvky) a silentlab putovat zase někam dál.

  Kofinancování + vábení:

  Jediným uživatelem aktuální instance silentlabu (asocroom) jsem teď
já, přestěhování by mi však vůbec nebylo proti mysli a větší integrací
do brmlabu by silentlab mohl snadno získat další příznivce.  Pro
pravidelné uživatele je využití silentlabu zpoplatněno - aktuálně podle
vzorce 2200/(k+1) (pro k uživatelů v daném měsíci) - a takto by to mohlo
být i nadále, náklady brmlabu by se tak výrazně snížily.  (Biolabáci se
vyslovili, že by také byli ochotni zvlášť přispět, to ale nechám jim.)

  [*] Nápad zkombinovat biolab s chemlabem je přirozený, zdá se však,
že celkem sporný.  Dala by se sdílet řada vybavení, panuje však obava
z interference probíhajících chemických a biologických experimentů.
Detaily opět nechám raději na jiných.

	Sick and yet happy, in peril and yet happy, dying and yet happy,
	in exile and happy, in disgrace and happy.  -- Epictetus