[Brmlab] Valna hromada, v poradi jiz sedma bude 2013-10-01 -- ERRATA ET CORRIGENDA

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Wed Sep 18 11:58:34 CEST 2013

On Wed, Sep 18, 2013 at 11:21:51AM +0200, max fx wrote:
> je potřeba se zamyslet a dát rozum do hrsti jestli nebude
> lepší seříznout trochu byrokracie a navrátit tak pružnost.
> Poslední mettup bylo jako skočit šipku do hnoje , mám rád diskuze ale ne
> tohoto typu a většina z nás taky ne.

  Tvoje i Borkyho vyhrady mi prijdou dost nekonkretni, mam-li si z nich
odnest nejake pouceni (ver, ze bych v nich nejake pouceni nasel rad, aby
byli brmlabaci stastnejsi). Prijde mi, ze Vam mohou vadit dve veci:

  (i) Ze jsme tu IRC zalezitost resili na meetupu a ptali jsme se clenu,
jaky na to maji nazor.

  Nebyl to muj napad (dokonce ani Tmuv), ale naprosto za nim stojim,
protoze mi prijde, ze definovat hranice, kde je chovani clenu ok a kde
uz neni ok, by nemela jen rada podle toho, jak se zrovna kdo v ni vyspi.

  Nekterym z Vas mozna prijde naprosto zrejme, ze biiterovo chovani
nebylo nic zvlaste problematickeho - ja zase mluvil s radou lidi i mimo
radu, ktere to chovani dost rozhorcilo a mysleli si, ze je potreba to
nejak resit (netvrdim ho hned vylucovat, to jsem bral jako dost extremni
nazor celou dobu).

  V brmlabu proste mame siroke spektrum nazoru na spoustu veci a nevim,
jak jinak hledat kompromis a hledat hranice, nez o tom s lidmi mluvit.
Samozrejme bych byl radeji, abychom to vubec resit nemuseli a zadne
hranice nehledali - cas tim (skoro) nikdo z nas netravi rad, ale proste
to pred nas zivot stavi.

  (ii) Ze se i "po meetupu" zbytek vecera v socroomu cely vecer resila
byrokracie.

  Myslim, ze to je od nas chyba a ze to presne vyjadruje to, ze cleny od
byrokratickych zalezitosti spatne isolujeme a otravujeme - mimo niekt4
i mne ponekud vydesilo, kdyz jsem se po "zasedani rady" rozhledl po
socroomu a uvedomil si, kolik lidi odchazelo z brmlabu, zatimco
poslouchali, jak se probijime nasi agendou (verte, ze ja bych take
radeji delal jine veci) - to je uplne spatne.

  Dalsi zasedani rady se pokusim odsunout nekam mimo socroom a doslech
brmlabaku, kteri ho slyset nechteji. Idealne abychom tam museli stat a
muze byt i trochu zima, myslim, ze to jeho efektivnosti jedine prospeje.
Samozrejme o tom pritomnym rekneme a dalsi _zajemci_ o byrokracii si nas
mohou jit poslechnout a klidne si vzit i skladaci zidli.

	If I had more time, I would have written you a shorter
	letter.  -- Blaise Pascal