[Brmlab] Jak postavit zdroj 90V 400mA constant current (na elektroforezu)?

David Klusacek klusacek at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Wed Sep 11 14:41:35 CEST 2013

Napadlo me, ze to jde mnnohem jednoduseji, nez co jsem puvodne doporucoval:

                                       +90V

                                        /
                                        \
         +90V                           /   R_sense
            |                           \
 reference__|__    +--------------------+
LM185-1.2  / \ |   |                    |
 napr.    /___\    |  |\    +90V        |
            |      +--|- \/          | <
            |         |    >---/\/\--|<    PNP (vykonovej)
   90V-Uref +---------|+ /           | \   mozna darlington (podle I a volby OA)
            |         |/ \ +78V         |
            \                           |
            /                           o
            \                         zatez
            /                           o

Tech 78V vyrobis z 90V a GND pomoci 7912 (ale nevim z hlavy jestli vydrzi na
sobe tak velky rozdil vstupniho a vystupniho napeti), nebo kdybys mel trafo
se 2ma vinutimi, jednim na 100V a druhym treba na 15 tak by to slo i bez
stabilizatoru (kazdy zvlast usmernis a ve vhodnym miste s vhodnou polaritou
spojis).