[Brmlab] Jak postavit zdroj 90V 400mA constant current (na elektroforezu)?

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Wed Sep 11 02:54:51 CEST 2013

  Ahoj!

  Zjistil jsem jeste jednu vec, totiz ze mi neni jasne, kde jednoduse
vzit tech 90V. Mam v zasade dve alternativy - bud na 90V konvertovat ze
site (nepovedlo se mi ale dohledat zadne ready-made trafo, jak tezke je
namotat si to sam?), nebo delat step-up z nizkeho napeti. Ta druha
moznost mne laka cim dal vic, myslel jsem, ze to bude slozitejsi, ale
kvuli potizim s trafem asi ani ne. :)

On Wed, Sep 11, 2013 at 01:47:28AM +0200, Tomislav Arnaudov wrote:
> ja by som tieto linearne riesenia zakazal ... tieto afery kazdeho len
> otravuju :P
>
> pasky imo toto je to co potrebujes :
> http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/3482fa.pdf
>
> ma to high side snimanie prudu a predpokladam ze pwmkom z procaku si
> schopny ovladat aj vystupne napatie

  Diky moc! Tohle je zda se idealni reseni, jak z 5V ziskat 90V a to
dokocne regulovatelne. Jeste jsem nasel alternativni reseni podobneho
stylu zalozene na MAX1771

	http://www.instructables.com/id/Gel-electrophoresis-power-supply/

obe reseni maji svoje pro a proti (asi i technicka, ja spis vnimam
snadnost objednani a jak dobre se to bude pajet :).

> tych 420mA co tam uvadzaju je maximum neviem ci sa ti to zrovna hodi na to
> co potrebujes :-/

  Ja ten datasheet pochopil tak, ze ruzne kusy maji ruzny max proud a
nektere muzou mit treba jen 280mA. Ale popravde se mi zda, ze i s 280mA
bychom si v pohode vystacili a tech 400mA je docela konzervativni.

  Druha otazka je, jak udelat proudove omezeni...

  Jedna alternativa je to zapojeni s IRF9540, ktere linkoval Rado1 jako
treti odkaz. Libi se mi, ze je to velmi trivialni a i mozna tusim, jak
by to mohlo fungovat. Nephirus ale rikal, ze to mozna nebude fungovat.

  Dalsi vec je chlazeni, to ale v pripade IRF9540 bude treba pouze pro
ubytek v pripade, ze proudove omezeni bude muset zasahnout a to si
myslim, ze je spis chybovy stav, takze asi neni potreba jej dimenzovat
na dlouhodobou zatez velmi malym odporem, zvlaste pokud bychom umeli
nastaly ubytek napeti nejak signalizovat (napadlo mne paralelne k
MOSFETu proste dat LEDku, ve chvili, kdy se rozsviti, ale asi MOSFET
prestane currentlimitovat :).

On Wed, Sep 11, 2013 at 12:37:15AM +0200, David Klusacek wrote:
> Ahoj Pasky, jestli ti nevadi ze zatez nebude uzemnena tak to jde jednoduse
> [...]

  Diky moc za radu i dalsi komentar k tomu! Mel bys nejake doporuceni,
jaky konkretne OA zvolit?

On Wed, Sep 11, 2013 at 01:28:47AM +0200, George Blackhead wrote:
> Zajimalo by mne, jestli mas poneti o tom, v jakem rozmezi se bude pohybovat
> rezistence te zateze. Pokud nebude hrozit nulovy odpor, tedy zkrat, myslim,
> ze by slo pouzit i zapojeni se 7824 jako proudovy zdroj.

  Diky za napad. Bohuzel se mi zatim nepovedlo zjistit, jako vubec byva
typicky odpor elektroforezy, ale je to vlhke prostredi, kde se muze asi
pri trose smuly vytvorit vodiva cesta ledaskudy, takze by bylo dobre mit
to zapojeni mirne odolne i vuci zkratu.

	If I had more time, I would have written you a shorter
	letter.  -- Blaise Pascal