[Brmlab] Jak postavit zdroj 90V 400mA constant current (na elektroforezu)?

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Tue Sep 10 23:11:16 CEST 2013

  Ahoj brmlabaci!

  Rad bych Vas poprosil o radu, jak na konstrukci zdroje 90V 400mA
constant current (tedy bude-li zatez menit odpor, nebude se protekajici
proud menit).

  S mymi znalostmi si umim predstavit tak transformator 220->90V a za
nim diodovy mustek + kondenzator (predstavuji si, ze to by jako 90V DC
mohlo stacit), nevim ale, jak:

  (i) Zaridit to proudove omezeni na 400mA. Asi staci presnost +-10% a
nemusi to byt kdovijak energeticky efektivni, prednost ma konstrukcni
jednoduchost.  Nasel jsem na netu ruzna zapojeni, ktera si umim predstavit
treba na 5V zdroji, u 90V zdroje jsem si ale podstatne mene jisty. Co
byste doporucili?

  (ii) Dimenzovat zarizeni s ohledem na vykon; nevim, jestli je 36W
hodne nebo malo, u kterych soucastek (civky? diody?) si dat pozor a jak
to resit.

  Diky za kazdou radu,

	If I had more time, I would have written you a shorter
	letter.  -- Blaise Pascal