[Brmlab] dotaz ohledne upgrade pocitace, co ma cenu a co ne

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Tue Sep 10 15:37:15 CEST 2013

  Ahoj!

On Tue, Sep 10, 2013 at 04:22:38AM -0700, Frantisek Apfelbeck wrote:
> Dnes jsme s pritelkyni obdrzeli pocitac jako donaci. Nize jsou jeho parametry dle ls hw, zatim mam problem najit "tu rychlejsi" grafickou kartu.
> Chci na tom delat s fotkama, naprosto jednoduche edity pod gimp atd. Podivat se na video, je high definition na to moc? Jinak klasicka kancelarska a surfing prace, blogi, free office atd, rad bych mel otevreno par oken najednou aniz by to bylo priliz pomale. Hry nikoli.
>      *-cpu:0
>           product: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+
>           vendor: Advanced Micro Devices [AMD]

  Ja mel A64 4000+ ve svem hlavnim desktopovem stroji do tohoto leta,
upgradoval jsem jen kvuli tomu, ze jsem potreboval neco pocitat, jinak
by mi mohl klidne jeste dal verne slouzit ke vsem aktivitam, ktere
zminujes (pokud si u tech fotek sem tam trochu pockas :).

  Obycejna videa Ti pujdou bez problemu, od 1080p vyse jsem mel obcas
problemy, ale to zavisi i na graficke karte:

> Je tam samostatna graficka karta, kterou jsem zatim v ls hw neodhalil, vam se to jiste podari, je dobra?

>         *-display
>              product: G73 [GeForce 7300 GT]
>              vendor: NVIDIA Corporation

  Ta je ponekud obstarozni. Bude-li Ti stacit zjistis praxi.

> Muj dotaz zni: Ma cenu vylepsovat hardware? Pokud ano co nejdrive? Limit je cca 2000 kc.
>      *-memory:0
>           size: 1GiB

  IMHO bude nejvyhodnejsi ty penize nasypat do co upgrade RAM, idealne
alepson 2x 2GiB - na sviznost stroje to bude mit nejvyraznejsi vliv.

	If I had more time, I would have written you a shorter
	letter.  -- Blaise Pascal