[Brmlab] Kamerovy system v brmlabu ("oficialni") [t+24h summary]

czestmyr . czestmyr at gmail.com
Fri Nov 22 16:21:47 CET 2013

2013/11/22 Miroslav Ludvík <miroslav.ludvik at 4safety.cz>

> Nevic ze vseho mi ale vadi, ze se pridavame k akcim a peticim proti
> kameram a zaroven je chceme sami zavadet. Neprijde vam to zvlastni? Mozna
> sem divnej, ale pokud si je zavedem, tak dle meho nazoru bychom zato nemeli
> nikoho kritizovat a protestovat proti jejich zavedeni ci rozsireni.

Mne to az tak zvlastni neprijde, protoze mezi tema dvema pripady vidim
rozdil. Zatimco kdyz se objevi kamera ve verejnym prostoru, tak me trapi,
ze nevim, kdo a za jakych podminek ma k dispozici ten zaznam, kdo mi
zaruci, ze zaznamy nebudou zneuzity k jinym ucelum - napr. dataminingu a v
neposledni rade i to, ze se z toho zacina stavat pausalni sledovani vsech a
vsude. Navic vetsinou ty sledovany prostory oznaceny nejsou. Na druhy
strane mame Brmlab, kde se uvazuje o tom, ze bude kamera sledovat omezenou
cast prostoru, kde budou cenny veci (nebo snad nekdo z nas protestuje proti
kameram v trezorech bank?). Vime, ze na zaznam bude koukat omezena skupina
lidi za omezenych podminek (oboje si predpokladam definujem) a celkem se
temhle lidem da verit, protoze to budou jedni z nas (ano, uznavam, ze ve
svetle nedavnych udalosti posledni argument trochu pokulhava, ale stejne je
lepsi, kdyz vim, ze na zaznamy kouka Pepa, kteryho znam dlouho, a ne
naprosto neznamej clovek), takze o zneuziti snad taky nemuze byt rec.

Chapu, ze striktne fundamentalisticky vzato je kamera jako kamera, ale v
nekterych pripadech opodstateni proste ma (viz priklad s trezorem v bance).

Cestmir