[Brmlab] Kamerovy system v brmlabu ("oficialni")?

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Thu Nov 21 14:11:31 CET 2013

tl;dr: Skrinky mi prijdou ke kameram ortogonalni a uzitecne s nimi i bez
nich. Jestli nejsem sam, kdo by je ocenil, a nekdo by byl ochoten udelat
research kde to koupit a za kolik, rad na ne aspon nejak prispeju,
pomohu s odvozem atd.

Myslim si, ze i s kamerovym systemem by radka uzamykatelnych boxu v
brmlabu rozhodne nasla vyuziti, at jako dalsi level security pro veci
jako kasicka, nebo pro uschovani cennych veci, ke kterym nemusi byt
nonstop pristup (proxmark, bladerf, ...). Ja bych si tam taky par veci
dal, klidne by skrinka pro osobni ucely/projekty mohla byt placena
a jejich nakup z toho financovat + tim tlacit na jejich efektivni
vyuzivani.

Idealni by bylo mit predni stenu _pruhlednou_, protoze snadna prubezna
kontrola, ze je tam vse na svem miste, mi prijde dulezitejsi nez
utajeni pred zlodeji, co je kde cenneho. (Zvlaste kdyz to muze byt i
"inside job".)

On Thu, Nov 21, 2013 at 01:04:42PM +0100, Jan Hrach wrote:
> V dubnu 2014 přišel Jenda do brmlabu a nalezl dva uzamykatelné boxy prázdné a s vylomeným zámkem.

Nejspis si toho nekdo vsimne hodne rychle. Ale je to...

> Nebo: jak řešit sdílené vybavení, ke kterému mají mít přístup všichni?

...i tohle jeden z obvious problemu, ktere mne napadly. (To sdilene
vybaveni mnohem vic. Nektere pajky jsou drahe, nektere osciloskopy
celkem snadne na nenapadne odneseni, no a prijit o vsechny multimetry
by taky byla otrava. :)

S timhle bych pred par lety zcela souhlasil; bohuzel cim jsem starsi,
tim vic citim, ze ideologicky vyhranena stanoviska a absolutni postoje
nefunguji ve slozitejsich systemech dobre - beru to jako otazku rizika
vs. prinosu (pomer, ktery je v mnoha plosnych opatrenich onacejsich
instituci casto mizerny nebo iracionalne posouzeny).

Prinos neni absolutni, ne vse bude mozna videt, sem tam se to muze
rozbit a bude trvat, nez si toho nekdo vsimne, atd. Proto si myslim, ze
Tvuj navrh na boxy je velmi dobry doplnek. Zaroven tam bude i zaporna
slozka v tom, ze nekteri lide se budou citit hur.

Rizika jsou ale velka. Pokud bychom kamery zavedli pri prvni ztrate
neceho, nebo i po prvnim zjisteni ztraty penez z brmbaru, prislo by mi
to opatreni prehnane. Ted jsem uz ale ve velmi neprijemne situaci,
protoze se veci ztraceji dal a zaroven aktualne brmlab vysila velmi
neprijemnou zpravu:

To muze problem dal prudce zesilovat, proto si myslim, ze ted uz je
adekvatni nejake opatreni prijmout, a nic rozumnejsiho (z hlediska
efektivity a realizovatelnosti) mne bohuzel nenapada.

O tom jsme jiz parkrat hovorili. Muj dojem z aktualnich diskusi a
progressu je, ze na realizaci toho bohuzel aktualne brmlab nema. Nikoliv
technologicky nebo skillem, ale z hlediska absence chuti a hlavne casu
konkretnich lidi to vazne zrealizovat a dotahnout do konce.

	Sick and yet happy, in peril and yet happy, dying and yet happy,
	in exile and happy, in disgrace and happy.  -- Epictetus