[Brmlab] Kamerovy system v brmlabu ("oficialni")?

TMA tma at jikos.cz
Thu Nov 21 11:32:36 CET 2013

On Thu, Nov 21, 2013 at 12:58:43AM +0100, Petr Baudis wrote:
> [...]
>
> 	Pouze obrazove (nikoliv zvukove) zaznamy. Budou automaticky
> 	archivovany pouze po jasne omezene obdobi (treba 30d; inventury
> 	atd. nedelame moc casto, takze kratsi cas mi prijde suboptimalni).
>
> 	Spravci zaznamu budou zvoleni dva zastupci Rady, kteri budou
> 	odpovedni za zajisteni jejich zabezpeceni. (Z toho hlediska treba
> 	asi neni dobre je archivovat nekde v brmlabu. ;)
>
> 	Pristup k zaznamum bude mit na vyzadani kazdy, kdo byl v danem
> 	casovem okne radnym clenem brmlabu; a to "eyes only" za asistence
> 	spravce zaznamu, aby se zamezilo nekontrolovatelnemu kopirovani

      Rada zaridi registraci u UOOU. Bez registrace u UOOU se to potom
      neda pouzit jako pripadny dukaz.

      Take zajisti mechanismus, kterym se bude kontrolovat porizovani
      zaznamu o souhlasu monitorovanych osob s monitorovanim, protoze
      ten posledni paskyho odstavec uz je za hranou toho, co se zaznamem
      porizenym pro potreby ochrany zdravi a majetku je mozne delat.

      Dale zajisti mechanismus, jak ze zaznamu vyriznout osoby, ktere
      souhlas udelit odmitnou.

      Tim pristupem se totiz [podle meho nazoru] dostane cely system
      z rezimu vyjimky podle paragrafu 5 odst. 2 pism. e) zakona
      101/2000 Sb. do normalniho zpracovani osobnich udaju, ktere
      podleha souhlasu subjektu [= monitorovaneho].

>   Je nekdo, kdo by s popsanou implementaci mel velmi vazny problem?
> Pokud ano, vidite nejakou cestu, jak ji pro vas prijatelne zmodifikovat?
> (Podotykam, ze s naprostym streamovanim/zverejnovanim vsech zaznamu asi
> budou mit vazny problem zase jini lide.)

Problem s tim nemam, stejne jsou ma prava soustavne porusovana jinymi,
takze byt sledovan navic i v brmlabu neni podstatny rozdil.

Nicmene:

Obecne pokuty podle ZOOU jsou do 10M pro brmlab, do 5M pro fyzicke osoby
za ohrozeni vetsiho poctu osob zasahovanim do osobniho a soukromeho
zivota/spatne zachazeni s citlivymi udaji. Za zbyle veci typu
nezaregistrovani se je 5M/1M.

Podle toho, jak prudce ruzni lide reagovali, tak se da usuzovat, ze
pokud to nebude uplne koser, tak nekdo ten podnet k prosetreni UOOU
poda. A ukolem rady je byt dobrym hospodarem, k cemuz vystavit brmlab
pokutam nepatri.

Jeste je moznost, ze si to vezme na triko nejaky clen a bude riskovat tu
pokutu sam. Ale to je na odvaze toho jednotlivce.

--TMA