[Brmlab] timelapse kytky

Iva Dobiášovská ivana.dobiasovska at gmail.com
Sun Jun 23 21:31:20 CEST 2013

Dík moc! :)

František: O zkušenosti se samozřejmě ráda podělím. Akorát netuším, kolik o
tom víš, tak mě spíš nasměruj konkrétně :) Anebo to nějak sepíšu a pak Ti
pošlu zvlášť, ať to tu nezahlcuju.

V trochu větší kostce:
Základem je vypnout jakoliv automatiku, včetně ostření, vše nastavit ručně,
pak stabilita foťáku, jak se pohne, je to v háji; fotit do raw. Světlo se
chytá blbě a timelapse má tendenci blikat, stačí i malá změna. Na ty klíčky
bylo svíceno celou dobu, trochu jsem se bála, že neporostou, standardně je
doba tmy u kultivací 8 h, ale ve výsledku nebyl žádný problém :).
To problikávání je nejhorší, jsou vidět třeba i změny od kolísání napětí
baterie foťáku...
Na zbavení se blikání používám LRTimelapse, je i free verze, zvládá tuším
timelapse do 400 fotek, jestli má další omezení nevím (já mám od autora
special licenci), ale určitě to bude k dohledání. Timelapse exportuji ze
slideshow v Adobe Lightroom, rychlost 23.976 fps, délka celkem do 30 s max,
pak už je to většinou nuda, pokud je timelapse jeden proces.
Většinou skládám z 350-800 fotek, pokud je to moc, tak po intervalu
vynechám (třeba každou druhou). Čas expozice u posílaných růstů  jsem
dávala 5-10 s, pokud je příliš krátký, působí to trhaně, špatně působí i
focení po dlouhých intervalech. Nevím, jak rychle roste kombuchová kultura,
ale 3x denně bude možná málo... Ty timelapse, co jsem posílala, jsou focené
po 15ti minutách a fotila jsem je asi týden. ISO standardně 100, max 200,
pokud chceš s fotkami dále pracovat.
Co se materiálů týká, tak většinu vím od kamarádů fotografů ústně, ale mohu
přetlumočit. K post-processingu, aby to vypadalo dobře má Gunther
(LRTimelapse) většinu věcí na webu na http://lrtimelapse.com

I.