[Brmlab] Rozsireni biolabu...?

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Wed Feb 27 18:35:35 CET 2013

  Ahoj!

On Wed, Feb 27, 2013 at 04:51:13PM +0100, Jiri Dluhos wrote:
> [...]
>
> 2. Nacvik ukladani izolovane DNA; cil: najit spolehlivou metodu, jak
> uskladnit jiz izolovanou DNA idealne bez nutnosti mrazaku
>
> 3. Vytvoreni pokud mozno levneho, ale funkcniho toolboxu nastroju pro
> manipulace s DNA, mikroby,... a nalezeni cest, jak ziskat vzacnejsi
> reagencie pokud mozno levne. (Treba se da ukecat fy Biogen k nejake
> spolupraci, kdyz uz se chystam jim nacpat 120kKc za sekvenaci genomu, nebo
> muzu zkusit ozivit nejake kontakty na VSCHT...)
>
> Pak uz se to da rozbehnout vice smery, mutovat bakterie apod., zkratka

  To zni super! Bohuzel me casove moznosti jsou posledni dobou dost
omezene, ale rad pomohu, jak bude v mych silach, pokud se tomu podari
dat nejaky vstupni impuls.

> Zakladni problem je nedostatek prostoru, ktery navic uzira biolab kuchynce
> (nebo naopak); uz dva vyzkumnici se v nem sotva otoci, a to by byly potreba
> vetsi stoly, mrazak, nejake dalsi pristroje... Bez nich je tezke nabirat
> nove zajemce. Na druhe strane je mi jasne, ze dalsi prostor stoji penize a
> je iracionalni je vkladat, kdyz jeste neni jasne, jestli o biolab bude
> dostatecny zajem. Coz je trochu zacarovany kruh.

  Nebudu ten, kdo bude delat vetsinu tech veci, takze do toho nechci moc
mluvit. Jen mi neprijde uplne ocividne, ze nedostatek prostoru je to, co
biolab prave ted trapi - spis jde zda se mi o nedostatek souctu casu
biolabaku. :) Pritom tu nejde jen o penize (Tva nabidka je velmi stedra)
ale i o cas a usili venovane nasetupovani toho prostoru a "rozjezdu"
obecne - aby pak neco zbylo jeste na projekty samotne.

  Ale mozna mas pravdu, ze na vetsi prostor se budou lepe lakat dalsi
zajemci; to se mi tezko odhaduje a opravdu je muj pohled spis "zvenci".