[Brmlab] zapekani desek

Tomislav Arnaudov sargonout at gmail.com
Wed Apr 24 13:26:14 CEST 2013

Ahoj
Necitim sa ako nejaky guru na pajkovanie a hlavne ne na pajkovanie BGA
chipov velkeho formatu ( > 150 guliciek )
reflow je neucinna metoda
lepsie je ten cip reballovat
bezna el truba ma tusim 220 - 250 C

moje odporucanie:
- polepit vsetky teplocitlive veci na doske ( plastove konektory ,
elektroliticke kondenzatory ... ) capton paskou alebo alobalom
- nastavit trubu na 80C nechat tam dosku kludne aj hodinu z dovodu aby sa
vysusila ( popcorn effect)
- potom zvysit teplotu na 150 C ( tepelna rostiaznost je svina )
- aplikovat kvalitne tavidlo ( kalafuna v liehu fakt neni dobry napad )
- hotgunom (500W minimalne ) prepajkovat chip pokial "nezaplave"
- odniest zariadenie do najblizsieho bazaru alebo dat na aukro od korunky :)