[Brmlab] jste ze "stare skoly"? ctete :)

Martin Bruchanov bruchy at gmail.com
Sun Apr 21 11:17:08 CEST 2013

Ahoj,

v praci jsem mel jednoho kolegu, ktery za komunistu delal v
Ceske Sporitelne, nekdy okolo '85. Tehdy tam nasazovali novy
pocitacovy system, uz si nepamatuju, na jakym zeleze (ale ten
kolega hodne delal do OpenVMS).

Jako programatori samozrejme volili pro ten system i datove typy
a napr pro "Vyber hotovosti" zvolili cislo v rozsahu 1-999999.
Coz z jejich pohledu bylo dostatecne, v te dobe byl prumerny
mesicny plat asi 2000 Kc :)

Asi 14 dni po nasazeni systemu do ostreho provozu se dostavil
pan a chtel vybrat 1 500 000 Kc :D (Zrejme zelinar, reznik a
nebo obsluha u pumpy).

Dalsi zajimavou perlickou tohoto systemu bylo, ze pri nasazeni
doslo k nejake chybe a ztratilo se asi 200 000 000 Kc. Vedeni
tehdy rozhodlo, ze se to bude resit formou reklamaci (zrejme,
prijde clovek, ukaze ze ma na vkladni knizce vic nez v systemu
a CS mu to hodi do oukeje, nevim). A nasledne zadna takova
reklamace nikdy neprobehla, takze tech 200M nikomu nechybelo.

BruXy