[Brmlab] Nakup na hwkitchen

David Klusacek klusacek at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Thu Sep 20 01:43:25 CEST 2012

> Mimochodem, tady se nepouziva jako level convertor odporovy delic ale
> MOSFET, viz
>
> 	http://www.sparkfun.com/datasheets/BreakoutBoards/Level-Converter-v10.pdf

Teda asi jsem slepej, ale ja tam vidim smerem nahoru mosfet a smerem dolu
jen delic.

> Houby tomu rozumim, ale keyword MOSFET je pro mne magic pixie dust diky
> kteremu to urcite bude fungovat dobre. Rad se necham vyvest z omylu
> ohledne potencialnich problemu. :)

Odporovy delic se ti prida seriove k vnitrnimu odporu zdroje a kdyz bys tim
budil pak nejakou zatez (typicky kapacitni zatez --- gate dalsiho mosfetu)
tak ti to omezi maximalni frekvenci po kterou jeste bude fungovat,
neboli jinymi slovy, tim ze budes pres odpor (ten delic) nabijet kapacitu
(hradlo mosfetu) tak napeti na tom hradle bude mit takovy ty exponencialni
dobehy (1-exp(-t/(RC)))*U_0, coz v zavislosti na aplikaci muze a nemusi
vadit. Rozhodne to ale neni cisty reseni a kdyz si nechces v designu sveho
pristroje zadelavat na budouci, tezko debugovatelne, problemy tak je lepsi
se tomu uplne vyhnout.

Povsimete si ze je tam trade-off. Kdyz jsou ty odpory moc maly tak zbytecne
zatezujou zdroj signalu (ale jinak to funguje rychle), kdyz jsou moc velky tak se
projevi ten RC efekt. Tady je maji 10K (coz uz je samo o sobe podezrely,
protoze 3.3*2=6.6 a ne 5 a rozhodovaci uroven pro CMOS je uprostred), to znamena
ze to prida 5K k vnitrnimu odporu zdroje. To je celkem dost, normalne byva
vnitrni odpor (uvnitr chipu) tak do 100 Ω, i min.

David