[Brmlab] družice czCube

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Mon Sep 10 22:27:26 CEST 2012

  Ahoj!

On Fri, Aug 31, 2012 at 07:35:10PM +0200, Ales Holub wrote:
> O prázdninách jsme v týmu czCube diskutovali o stavu projektu. Musím
> přiznat, že je to dost špatné.
>
> Konstatovali jsme, že v současné době nemáme prakticky žádné "lidské
> zdroje", které bychom mohli věnovat na vývoj a stavbu družice. Prostě nikdo
> nemá čas a taky nadšení už je obecně dost nízké.
>
> Proto se směrem k Brmlabu ptám, jak jsou reálné případné možnosti dalšího
> postupu?

  Premyslel jsem o tom, ale lidi v brmlabu zatim nejsou kolem *satu
prilis uzce koordinovani a ani jich neni mnoho; myslim, ze nejlepsi
bude, kdyz dam do Cc nas mailing list a zajemci sami odpovi, co si o tom
mysli.

  Muj osobni nazor:

> [...]
> vývoj a stavbu družice v "profesionálním" provedení na základě prototypů a
> informací, převzatých od czCube (mohu být prostředníkem). Jsou zájemci?
> Chtějí převzít koncepci czCube?
>
> 2. Zvažuji zjednodušenou verzi družice (nazývám ji pracovně "HobbySat"), u
> které bude ke konstrukci hodně využita "hobby" elektronika (např. Arduino
> nebo podobné systémy) tak, aby potřebné "zdroje" na vývoj a stavbu byly
> minimální. Budou mít lidé v Brmlabu zájem o takto směrovaný vývoj družice? U
> členů týmu czCube o tento směr moc zájem není. Je to moje soukromá

  Rekl bych, ze by bylo na miste urcite vyuzit stavajicich zkusenosti,
ale design zrevidovat a co nejvice zjednodusit. Asi stoji se poradne
podivat na ArduSat a podobne iniciativy a kreativne to zmergeovat.

  Jako hlavni problem aktualne vidim motivaci, co ten satelit bude
delat. Jednak je to pak o hnacim motoru tymu, ktery se tim bude zabyvat,
a druhak o tom, kdyz to nic moc delat nebude, kde na to sehnat penize.

> 3. Brmlab od czCube převezme jen zkušenosti a navrhne si vlastní koncepci
> vlastní družice "BrmlabCube". Je to pro brmlabáky zajímavější než jiné
> varianty?

  IMHO je nejefektivnejsi navazat na stavajici napady. Na druhou stranu
muj osobni dojem je, ze co se tyce konkretni realizace nebo jen
rozpracovani navrhu CubeSat nepokrocil tak daleko, takze brmlab bude mit
stale spoustu volnosti a nema smysl se dogmaticky drzet puvodnich planu.

> Tak co, je něco z toho reálné? Nebo navrhuješ postupovat jinak? Nebo to
> ukončit?

  Myslim, ze je lepsi, kdyz budou dily na cubesat a dokumentace atd. na
jednom miste v brmlabu, i kdyz to pujde pomalu a bude se na ne hlavne
prasit, nez kdyby byly u ruznych lidi a pouze se na ne prasilo. Takze
bych to neukoncoval, i kdyz na strane brmlabu neni zcela jasny plan,
jak dal postupovat.

> P.S.: ESA nedávno ohlásila svou novou iniciativu, při které zjišťuje zájem o
> stavbu CubeSatů. Uzávěrka pro vyjádření zájmu (e-mailem) je 7.9.2012.
> Přihlásíme se? http://www.esa.int/SPECIALS/Education/SEMRLXSX55H_0.html

  Ouha, tak to jsem propasl ja na sve strane tim, jak dlouho mi trvalo
zpracovat tenhle mail. Omlouvam se. :-(