[Brmlab] zajimavy hardware

David Klusacek klusacek at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Sat Sep 1 20:10:31 CEST 2012

> Doufam, ze te muj konfrontacni neurazil, nebyl to umysl :)

Ani v nejmensim. Ja taky nechtel "rejpat". Jen se chci rozhodnout do ceho
budu investovat (hlavne cas, je to celkem levny, ale prece jen zabere nejaky
cas se to naucit a pak zjistit ze to nebylo ono by me dost nastvalo).

> Je mi lito, ze ti nemuzu zodpovedet vsechny otazky. Koukas na to par hodin a
> uz o tom vis vic veci nez ja. Ja se v elektronice nevyznam, takze nemuzu
> posoudit, jak dobre nebo spatne to navrhli nebo vyrobili. Me zajima cena,
> spotreba, vykon, dostupnost a velikost. Veci jako spolehlivost, kvalita
> navrhu apod. neumim poznat z obrazku a z popisu, tak to holt neresim._

Predpokladam ze to vis, ale prece jen to zduraznim. Je to ARM9, cili
in-order single-pipeline machine (tj. max 1 instrukce za takt), ktera nema
ani FPU. Takze na stejny frekvenci to bude pomalejsi nez R-π.

> Tahle desticka je proste nejblize mym pozadavkum...

A co s ni budes delat? Nejakyho robota?

> Pokud bys teda chtel nejaky kousky, napis presne jaky a jejich pocet. Kdyz
> mi na to budou stacit penize, objednam to a pak ti to nekdy predam v
> brmlabu...

Tak 1 az 2 podle toho kolik mas penez, + 2 ty drzaky na SD-kartu. Kdyz
zjistim, ze mi ta deska nevyhovuje tak je prenecham nekoku z Brmlabu.
Predpokladam ze ten image co je na karte se da i stahnout a ze si tedy neni
treba kupovat od nich i kartu.

> BTW: vsiml sis BeeBoardu? Podoba se to Arduinu, akorat se to kodi normalne v
> Cecku... Co ty na to? Ve Wiring jsem nikdy nekodil, tak to neumim srovnat...

No nevsiml. Ja si na tyhle jednoduchy veci asi pred 5ti lety navrhl desku s
AT91SAM7S256 (ARM7 64KB RAM 256 KB FLASH), napsal si pro to realtime OS a s
cimkoliv omezenejsim se mi uz nechce pracovat. Chapu, ze pro specialni
aplikace, kdy ma nejaky zarizeni skoro porad spat a obcas neco zmerit a
odvysilat a vydrzet to tak delat 10 let na jednu Li baterii se hodi nejake
ty male PICy, ale kdyz vyloucime tyhle patologicke pripady tak mi na vsechno
ostatni staci moje deska. A taky se programuje v Ccku (a v debug modu mi OS
hlida i preteceni zasobniku u jednotlivych threadu, prepsani vektoru
preruseni a par dalsich drobnosti).

Minule jsi naznacoval ze pro to existuje nejaky socket. Ja ho na tech
strankach nevidel, ale asi by bylo dobry ho mit. Protoze kdyz budu pajet
dratky primo na desku tak ji za chvili znicim, kdyz tam napajim konektor
(radu jumperu) tak se to za chvili ulomi, protoze to nema diry ale jen
zarezy.

Jestli neni socket tak jedinna rozumna cesta bude dalsi deska s univerzalnim
tistakem na kterou se to prisroubuje, do ni se zapaji jumpery o spoji se to
s ARM-deskou pomoci dratku.