[Brmlab] Obrázky po internetoch (zdokumentovanie a oanouncovanie)

Stevko stevko at mail.ru
Sat Oct 20 16:22:53 CEST 2012

Na minulom meetupe som predviedol, že som niečo nasetupoval na fotky.
Týmto to oznamujem a ešte to trochu zdokumentujem formou otázok a
odpovedí.

Otázka: Kde to je?
Odpoveď: Tu: http://nat.brmlab.cz/phtagr/

O: Ako si pozriem fotky z akcie A?
O: Fotky sú delené na kategórie - jeden event = jedna kategória. Teraz
by tam nemali byť žiadne fotky bez kategórií. Skúste/skúsme to tak
udržať.

O: Ako prechádzam fotky po mnou určenej podmnožine?
O: V časti explorer môžem filtrovať rôznymi spôsobmi. Keď začnem písať
do políčka filter niečo, tak sa mi to doplní a môžem to pridať ako
filter (pr.: chcem fotky z Prahy - začnem písať „Prah” a ono to dá na
výber „location:Praha” a môžem dať add a už mám iba fotky z Prahy (ktoré
majú location: Praha). A ak dám location:-Praha, tak to vyberie
doplnok.) Ak pod fotkou podržím myšidlo nad dátumom tak dostanem na
výber rôzne filtrovania podľa dátumu. Je tam toho viac, treba skúšať.

O: Mám fotky. Ako ich tam nahrám?
O: Prihlásim sa. Na hlavnej stránke budem mať tlačítko Upload. Zobrazí
sa mi nápis „Drop files here” a tam potiahnem myšidlom súbory z vhodného
filemanagera (midnight commander fungovať nebude) a ony sa nahrajú a
hneď budú prístupné. Nezabudnem ich okategorizovať.

O: Ono to tam píše, že  naraz môžem nahrať najviac 2MB. Prečo?
O: To je napísané v php.ini, ale toto uploadovátko nahráva súbory po
kúskoch a nemá problém nahrať aj veľké súbory.

O: Nejde tam nahrať fotky tak, aby sa hneď nezobrazili?
O: Ide. V časti dashboard (kam sa dostanem odkazom v pravom hornom rohu)
je sekcia media files. Tam je možnosť upload, kde ale limit z php.ini už
platí (asi bude zmenený). Pod import files si môžem prechádzať svoje
súbory, vytvárať adresáre, mazať súbory, uploadovať ich do adresárov a
hlavne ich môžeme importovať (začnú sa zobrazovať v albume) a unlinkovať
(prestanú sa tam zobrazovať)

O: Nejde to ešte ináč?
O: Ide. Môžeme použiť webdav a dúfať, že bude fungovať. Adresa je
http://nat.brmlab.cz/phtagr/webdav

O: A nejak ešte ináč?
O: Môžeme nahrať fotky na data a importovať ich z miestneho filesystému.
Akurát to musí admin pre každého užívateľa povoliť (užívateľovi admin
som povolil import z /data/mirror/foto)

O: A kde sú uložené fotky?
O: Fotky nahraté z lokálneho umiestnenia (napr. z /data/mirror/foto) sa
nikam nepremiestňujú. Fotky nahraté iným spôsobom sú niekde
v /data/mirror/phtagr/users.

O: Ako sú uložené metadáta?
O: phtagr si metadáta (tagy, kategórie) ukladá najprv do databázy, ale
dajú sa synchronizovať so súbormi -> zapíše ich do súborov. To je
doporučený spôsob použitia, ale musí to spustiť admin (má v dashboarde
Meta Data Synchronization). V /data/mirror/foto na to ale phtagr nemá
práva.

O: Ako si zoženiem login?
O: Napríklad sa zaregistrujem (Sign Up). Posiela to confirmation email a
testoval som - príde. Po zaregistrovaní si prejdem dashboard a nastavím,
čo uznám za vhodné. Ja som považoval za vhodné v account settings
nastaviť možnosť sťahovať obrázky pre všetkých.

O: A keď sa nechcem registrovať?
O: Môžem použiť login brmlab, kde heslo je rovnaké ako na soup. Alebo
login admin, kde heslo je uložené v /root/gallery

O: Ako tagujem obrázky?
O: Ak si zobrazím obrázok, je tam položka edit. Ak chcem pridať tag,
dopíšem ho. Odobratie sa robí tak, že pred neho napíšem mínus. Ak chcem
odobrať tag fooo a pridať tag foo, tak tam napíšem -fooo, foo. Ostatné
položky fungujú rovnako. Keď začnem písať tag, tak sa mi doplňuje.

O: Ako tagovať hromadne?
O: V časti explorer si označím viac fotiek (tlačítkom plus na fotke,
prípadne ctrl-click) a kliknem na Edit Metadata.

O: Ako si stiahnem fotky?
O: Označím ich v časti explorer, kliknem na More a vyberiem si, akú
veľkosť chcem stiahnuť (napr. Original). A tým sa mi stiahne zip s
označenými.

No a to by stačilo. Aj tak je toho viac než dosť.

Stevko