[Brmlab] 3D Monitor

Cestmir Houska czestmyr at gmail.com
Thu Nov 22 14:27:53 CET 2012


Klasickou 2D aplikaciu stejne nechces renderovat 3D (A v drtivy
vetsine ani nepouziva OpenGL) .Bavime se o 3D aplikacich, ne?

2012/11/22 Rado1 <rado at rado1.cz>:
> A kde to OpenGL vezme informaciu o vzdialenosti objektu, ak ju tam nestrci aplikacia?
> Preco by klasicka 2D aplikacia generovala informaciu o vzdialenosti
> objektu? A ak ano, byde ta vzdialenost rovnaka pre vsetky objekty, nie?
>
> --
> Rado1
>
> On Thu, Nov 22, 2012 at 01:58:20PM +0100, Jan Schermer wrote:
> #> Ja nejsem expert na OpenGL, ale na tomhle principu funguje Nvidia 3D Vision se kterou jsem si jako uzivatel hral hodne. Informace o vzdalenosti objektu uz davno v tom modelu jsou, na zaklade nich se renderuje. Je jenom veci driveru jestli pozorovatele rozdvoji a vyrenderuje scenu tim padem dvakrat.
> #> Ne vzdycky to sice funguje takhle jednoduse - kvuli rychlosti maj obcas aplikace ruzny obezlicky, jako napriklad "fake" stiny zasazeny jako masku pred scenu (a ty pak v 3D vycnivaj dopredu) nebo pouziti spritu misto 3D modelu - ale obecne se da rict 2D na 3D predelas velice jednoduse.
> #>
> #> Dulezita informace - podpora 3D je zatim dost v plenkach, masove to podporuje Nvidia 3D Vision - to se ale tyka pouze Direct3D(!!!!). Pro OpenGL je podpora taky, ale pouze pro Quadro karty ($$$), v aplikaci je nutna podpora neceho co se jmenuje "Quad buffering" - nicmene by to taky melo fungovat v podstate samo.
> #>
> #> Existuji i jine drivery s podporou 3D, treba i pro ATI nebo pro grafiky ktere oficialne 3D vision neumi, ale s tim jsem si nehral.
> #>
> #> Mimochodem doma mi lezi aktivni 3D bryle od notebooku - Nvidia s infra prijimacem, kdyby to nekdo chtel…
> #>
> #> Zviratko
> #>
> #> On 22.11. 2012, at 13:41 , Rado1 <rado at rado1.cz> wrote:
> #>
> #> > A ako asi tak bude OpenGL driver vediet, ako ma rendrovat objekty?
> #> > Ktore maju byt v popredi a ktore v pozadi?
> #> >
> #> > Este pochopim, ze bude vediet, ze dve - ciastocne sa prekryvajuce okna -
> #> > umiestni do rozdielnej hlbky sceny.
> #> >
> #> > --
> #> > Rado1
> #> >
> #> > On Thu, Nov 22, 2012 at 01:20:14PM +0100, Cestmir Houska wrote:
> #> > #> Ahoj,
> #> > #>
> #> > #> celkem by me to zajimalo. Otazka je, jestli si na to najdu cas :-/
> #> > #> Kazdopadne by neuskodilo mrknout na tenhle clanek:
> #> > #>
> #> > #> http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:21335
> #> > #>
> #> > #> Pisou tam o interceptovani OpenGL volani, takze by stacilo mit
> #> > #> upravenej driver a vsechny OpenGL aplikace by tim automaticky
> #> > #> podporovaly 3D.
> #> > #>
> #> > #> Cestmir
> #> > #>
> #> > #> 2012/9/25 Petr Baudis <pasky at ucw.cz>:
> #> > #> >   Mili brmlabaci!
> #> > #> >
> #> > #> >   Stick nasel moznost za pouhe 4kKc poridit ze znameho ceskeho eshopu
> #> > #> > 24" 3D monitor. Zjednodusene - liche radky jdou do leveho oka, sude
> #> > #> > radky jdou do leveho. Staci pasivni polarizacni bryle za 30Kc a muzete
> #> > #> > ukazovat veci ve 3D.
> #> > #> >
> #> > #> >   Napadu je spousta - spojit s Wii a kreslit obrazky ve 3D prostoru,
> #> > #> > upravit skeinforge, aby ukazovalo reprapove modely ve 3D, atd. Klicova
> #> > #> > otazka je, zda to mame kupovat - tzn., zda by nekdo mel zajem a cas si
> #> > #> > s temihle vecmi pohrat a alespon nejake jednoduche demo v brmlabu
> #> > #> > rozbehat.
> #> > #> >
> #> > #> >   Happy hacking,
> #> > #> >
> #> > #> >                                 Petr "Pasky" Baudis
> #> > #> > _______________________________________________
> #> > #> > Brmlab mailing list
> #> > #> > Brmlab at brmlab.cz
> #> > #> > http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> #> > #> _______________________________________________
> #> > #> Brmlab mailing list
> #> > #> Brmlab at brmlab.cz
> #> > #> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> #> > _______________________________________________
> #> > Brmlab mailing list
> #> > Brmlab at brmlab.cz
> #> > http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> #>
>
>
>
> #> _______________________________________________
> #> Brmlab mailing list
> #> Brmlab at brmlab.cz
> #> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
> _______________________________________________
> Brmlab mailing list
> Brmlab at brmlab.cz
> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab



More information about the Brmlab mailing list