[Brmlab] 3D Monitor

Jan Schermer zviratko at zviratko.net
Thu Nov 22 14:08:28 CET 2012


Myslis s timhle? http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:21335

To je skoro 7 let stary, pred 3D Vision, dneska nemusis nic interceptovat ale mas pro to podporu primo v driveru.
Napriklad letecky simulatory to umej uz dyl, a delaj to tak ze proste renderujou na dvou kartach s ruznym pozorovatelem, dneska bych si tipnul ze to pozenou ale taky pred drivery.
Podle me to bez driveru bude overkill naimplementovat aby to dobre fungovalo, spousta obezlicek kvuli vykonu je i v driverech (napriklad nektery veci se znova nepocitaj ale pouzijou se pres vic snimku - to te uplne zabije pokud bys menil pozorovatele na kazdej frame ). To uz je realnejsi vzit prave dve grafiky a renderovat to natvrdo dvakrat, vetsi "challenge" bude to spojit do jednoho 3D obrazu pro 3D monitor (ze dvou 60Hz zdroju udelat jeden 120Hz)...

On 22.11. 2012, at 14:02 , Cestmir Houska <czestmyr at gmail.com> wrote:

> Presne tak jsem si to predstavoval. Otazka je, jestli to nekdo uz
> nedelal. Skoro bych si tipnul, ze jo.
> 
> Cestmir
> 
> 2012/11/22 Jan Schermer <zviratko at zviratko.net>:
>> Ja nejsem expert na OpenGL, ale na tomhle principu funguje Nvidia 3D Vision se kterou jsem si jako uzivatel hral hodne. Informace o vzdalenosti objektu uz davno v tom modelu jsou, na zaklade nich se renderuje. Je jenom veci driveru jestli pozorovatele rozdvoji a vyrenderuje scenu tim padem dvakrat.
>> Ne vzdycky to sice funguje takhle jednoduse - kvuli rychlosti maj obcas aplikace ruzny obezlicky, jako napriklad "fake" stiny zasazeny jako masku pred scenu (a ty pak v 3D vycnivaj dopredu) nebo pouziti spritu misto 3D modelu - ale obecne se da rict 2D na 3D predelas velice jednoduse.
>> 
>> Dulezita informace - podpora 3D je zatim dost v plenkach, masove to podporuje Nvidia 3D Vision - to se ale tyka pouze Direct3D(!!!!). Pro OpenGL je podpora taky, ale pouze pro Quadro karty ($$$), v aplikaci je nutna podpora neceho co se jmenuje "Quad buffering" - nicmene by to taky melo fungovat v podstate samo.
>> 
>> Existuji i jine drivery s podporou 3D, treba i pro ATI nebo pro grafiky ktere oficialne 3D vision neumi, ale s tim jsem si nehral.
>> 
>> Mimochodem doma mi lezi aktivni 3D bryle od notebooku - Nvidia s infra prijimacem, kdyby to nekdo chtel…
>> 
>> Zviratko
>> 
>> On 22.11. 2012, at 13:41 , Rado1 <rado at rado1.cz> wrote:
>> 
>>> A ako asi tak bude OpenGL driver vediet, ako ma rendrovat objekty?
>>> Ktore maju byt v popredi a ktore v pozadi?
>>> 
>>> Este pochopim, ze bude vediet, ze dve - ciastocne sa prekryvajuce okna -
>>> umiestni do rozdielnej hlbky sceny.
>>> 
>>> --
>>> Rado1
>>> 
>>> On Thu, Nov 22, 2012 at 01:20:14PM +0100, Cestmir Houska wrote:
>>> #> Ahoj,
>>> #>
>>> #> celkem by me to zajimalo. Otazka je, jestli si na to najdu cas :-/
>>> #> Kazdopadne by neuskodilo mrknout na tenhle clanek:
>>> #>
>>> #> http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:21335
>>> #>
>>> #> Pisou tam o interceptovani OpenGL volani, takze by stacilo mit
>>> #> upravenej driver a vsechny OpenGL aplikace by tim automaticky
>>> #> podporovaly 3D.
>>> #>
>>> #> Cestmir
>>> #>
>>> #> 2012/9/25 Petr Baudis <pasky at ucw.cz>:
>>> #> >   Mili brmlabaci!
>>> #> >
>>> #> >   Stick nasel moznost za pouhe 4kKc poridit ze znameho ceskeho eshopu
>>> #> > 24" 3D monitor. Zjednodusene - liche radky jdou do leveho oka, sude
>>> #> > radky jdou do leveho. Staci pasivni polarizacni bryle za 30Kc a muzete
>>> #> > ukazovat veci ve 3D.
>>> #> >
>>> #> >   Napadu je spousta - spojit s Wii a kreslit obrazky ve 3D prostoru,
>>> #> > upravit skeinforge, aby ukazovalo reprapove modely ve 3D, atd. Klicova
>>> #> > otazka je, zda to mame kupovat - tzn., zda by nekdo mel zajem a cas si
>>> #> > s temihle vecmi pohrat a alespon nejake jednoduche demo v brmlabu
>>> #> > rozbehat.
>>> #> >
>>> #> >   Happy hacking,
>>> #> >
>>> #> >                                 Petr "Pasky" Baudis
>>> #> > _______________________________________________
>>> #> > Brmlab mailing list
>>> #> > Brmlab at brmlab.cz
>>> #> > http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>> #> _______________________________________________
>>> #> Brmlab mailing list
>>> #> Brmlab at brmlab.cz
>>> #> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>>> _______________________________________________
>>> Brmlab mailing list
>>> Brmlab at brmlab.cz
>>> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>> 
>> 
>> _______________________________________________
>> Brmlab mailing list
>> Brmlab at brmlab.cz
>> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>> 
> _______________________________________________
> Brmlab mailing list
> Brmlab at brmlab.cz
> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab

-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: smime.p7s
Type: application/pkcs7-signature
Size: 4827 bytes
Desc: not available
URL: <http://brmlab.cz/pipermail/brmlab/attachments/20121122/8eb3ac67/attachment.bin>


More information about the Brmlab mailing list