[Brmlab] 3D Monitor

Cestmir Houska czestmyr at gmail.com
Thu Nov 22 14:02:22 CET 2012


Presne tak jsem si to predstavoval. Otazka je, jestli to nekdo uz
nedelal. Skoro bych si tipnul, ze jo.

Cestmir

2012/11/22 Jan Schermer <zviratko at zviratko.net>:
> Ja nejsem expert na OpenGL, ale na tomhle principu funguje Nvidia 3D Vision se kterou jsem si jako uzivatel hral hodne. Informace o vzdalenosti objektu uz davno v tom modelu jsou, na zaklade nich se renderuje. Je jenom veci driveru jestli pozorovatele rozdvoji a vyrenderuje scenu tim padem dvakrat.
> Ne vzdycky to sice funguje takhle jednoduse - kvuli rychlosti maj obcas aplikace ruzny obezlicky, jako napriklad "fake" stiny zasazeny jako masku pred scenu (a ty pak v 3D vycnivaj dopredu) nebo pouziti spritu misto 3D modelu - ale obecne se da rict 2D na 3D predelas velice jednoduse.
>
> Dulezita informace - podpora 3D je zatim dost v plenkach, masove to podporuje Nvidia 3D Vision - to se ale tyka pouze Direct3D(!!!!). Pro OpenGL je podpora taky, ale pouze pro Quadro karty ($$$), v aplikaci je nutna podpora neceho co se jmenuje "Quad buffering" - nicmene by to taky melo fungovat v podstate samo.
>
> Existuji i jine drivery s podporou 3D, treba i pro ATI nebo pro grafiky ktere oficialne 3D vision neumi, ale s tim jsem si nehral.
>
> Mimochodem doma mi lezi aktivni 3D bryle od notebooku - Nvidia s infra prijimacem, kdyby to nekdo chtel…
>
> Zviratko
>
> On 22.11. 2012, at 13:41 , Rado1 <rado at rado1.cz> wrote:
>
>> A ako asi tak bude OpenGL driver vediet, ako ma rendrovat objekty?
>> Ktore maju byt v popredi a ktore v pozadi?
>>
>> Este pochopim, ze bude vediet, ze dve - ciastocne sa prekryvajuce okna -
>> umiestni do rozdielnej hlbky sceny.
>>
>> --
>> Rado1
>>
>> On Thu, Nov 22, 2012 at 01:20:14PM +0100, Cestmir Houska wrote:
>> #> Ahoj,
>> #>
>> #> celkem by me to zajimalo. Otazka je, jestli si na to najdu cas :-/
>> #> Kazdopadne by neuskodilo mrknout na tenhle clanek:
>> #>
>> #> http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:21335
>> #>
>> #> Pisou tam o interceptovani OpenGL volani, takze by stacilo mit
>> #> upravenej driver a vsechny OpenGL aplikace by tim automaticky
>> #> podporovaly 3D.
>> #>
>> #> Cestmir
>> #>
>> #> 2012/9/25 Petr Baudis <pasky at ucw.cz>:
>> #> >   Mili brmlabaci!
>> #> >
>> #> >   Stick nasel moznost za pouhe 4kKc poridit ze znameho ceskeho eshopu
>> #> > 24" 3D monitor. Zjednodusene - liche radky jdou do leveho oka, sude
>> #> > radky jdou do leveho. Staci pasivni polarizacni bryle za 30Kc a muzete
>> #> > ukazovat veci ve 3D.
>> #> >
>> #> >   Napadu je spousta - spojit s Wii a kreslit obrazky ve 3D prostoru,
>> #> > upravit skeinforge, aby ukazovalo reprapove modely ve 3D, atd. Klicova
>> #> > otazka je, zda to mame kupovat - tzn., zda by nekdo mel zajem a cas si
>> #> > s temihle vecmi pohrat a alespon nejake jednoduche demo v brmlabu
>> #> > rozbehat.
>> #> >
>> #> >   Happy hacking,
>> #> >
>> #> >                                 Petr "Pasky" Baudis
>> #> > _______________________________________________
>> #> > Brmlab mailing list
>> #> > Brmlab at brmlab.cz
>> #> > http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>> #> _______________________________________________
>> #> Brmlab mailing list
>> #> Brmlab at brmlab.cz
>> #> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>> _______________________________________________
>> Brmlab mailing list
>> Brmlab at brmlab.cz
>> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>
>
> _______________________________________________
> Brmlab mailing list
> Brmlab at brmlab.cz
> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
>



More information about the Brmlab mailing list