[Brmlab] 3D Monitor

Jan Schermer zviratko at zviratko.net
Thu Nov 22 13:58:20 CET 2012


Ja nejsem expert na OpenGL, ale na tomhle principu funguje Nvidia 3D Vision se kterou jsem si jako uzivatel hral hodne. Informace o vzdalenosti objektu uz davno v tom modelu jsou, na zaklade nich se renderuje. Je jenom veci driveru jestli pozorovatele rozdvoji a vyrenderuje scenu tim padem dvakrat.
Ne vzdycky to sice funguje takhle jednoduse - kvuli rychlosti maj obcas aplikace ruzny obezlicky, jako napriklad "fake" stiny zasazeny jako masku pred scenu (a ty pak v 3D vycnivaj dopredu) nebo pouziti spritu misto 3D modelu - ale obecne se da rict 2D na 3D predelas velice jednoduse.

Dulezita informace - podpora 3D je zatim dost v plenkach, masove to podporuje Nvidia 3D Vision - to se ale tyka pouze Direct3D(!!!!). Pro OpenGL je podpora taky, ale pouze pro Quadro karty ($$$), v aplikaci je nutna podpora neceho co se jmenuje "Quad buffering" - nicmene by to taky melo fungovat v podstate samo.

Existuji i jine drivery s podporou 3D, treba i pro ATI nebo pro grafiky ktere oficialne 3D vision neumi, ale s tim jsem si nehral. 

Mimochodem doma mi lezi aktivni 3D bryle od notebooku - Nvidia s infra prijimacem, kdyby to nekdo chtel…

Zviratko

On 22.11. 2012, at 13:41 , Rado1 <rado at rado1.cz> wrote:

> A ako asi tak bude OpenGL driver vediet, ako ma rendrovat objekty?
> Ktore maju byt v popredi a ktore v pozadi?
> 
> Este pochopim, ze bude vediet, ze dve - ciastocne sa prekryvajuce okna -
> umiestni do rozdielnej hlbky sceny.
> 
> -- 
> Rado1
> 
> On Thu, Nov 22, 2012 at 01:20:14PM +0100, Cestmir Houska wrote:
> #> Ahoj,
> #> 
> #> celkem by me to zajimalo. Otazka je, jestli si na to najdu cas :-/
> #> Kazdopadne by neuskodilo mrknout na tenhle clanek:
> #> 
> #> http://liu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:21335
> #> 
> #> Pisou tam o interceptovani OpenGL volani, takze by stacilo mit
> #> upravenej driver a vsechny OpenGL aplikace by tim automaticky
> #> podporovaly 3D.
> #> 
> #> Cestmir
> #> 
> #> 2012/9/25 Petr Baudis <pasky at ucw.cz>:
> #> >   Mili brmlabaci!
> #> >
> #> >   Stick nasel moznost za pouhe 4kKc poridit ze znameho ceskeho eshopu
> #> > 24" 3D monitor. Zjednodusene - liche radky jdou do leveho oka, sude
> #> > radky jdou do leveho. Staci pasivni polarizacni bryle za 30Kc a muzete
> #> > ukazovat veci ve 3D.
> #> >
> #> >   Napadu je spousta - spojit s Wii a kreslit obrazky ve 3D prostoru,
> #> > upravit skeinforge, aby ukazovalo reprapove modely ve 3D, atd. Klicova
> #> > otazka je, zda to mame kupovat - tzn., zda by nekdo mel zajem a cas si
> #> > s temihle vecmi pohrat a alespon nejake jednoduche demo v brmlabu
> #> > rozbehat.
> #> >
> #> >   Happy hacking,
> #> >
> #> >                                 Petr "Pasky" Baudis
> #> > _______________________________________________
> #> > Brmlab mailing list
> #> > Brmlab at brmlab.cz
> #> > http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> #> _______________________________________________
> #> Brmlab mailing list
> #> Brmlab at brmlab.cz
> #> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab
> _______________________________________________
> Brmlab mailing list
> Brmlab at brmlab.cz
> http://brmlab.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/brmlab

-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: smime.p7s
Type: application/pkcs7-signature
Size: 4827 bytes
Desc: not available
URL: <http://brmlab.cz/pipermail/brmlab/attachments/20121122/b95ec2dc/attachment.bin>


More information about the Brmlab mailing list