[Brmlab] Mike Gogulski v Prahe

Pavol Luptak wilder at trip.sk
Fri Mar 23 18:51:35 CET 2012

On Fri, Mar 23, 2012 at 04:56:23PM +0100, Rado1 wrote:
> zaujimave.
> Ma slovensky "obciansky" bez statnej prislusnosti.

Toto vyzera na poslednu stranu pasu:

http://www.nostate.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/03/slovakia-stateless-persons-travel-document-data-page.jpg

> Avsak podla SK zakonov (ak som ich pochopil dobre), ak zrusim
> na SK trvale bydlisko, musim odovzdat krasny plastovy SK obciansky
> a fungovat v CR na ten zdrap papiera, co vydavaju v CR ako dlhodoby pobyt
> alebo CK pas. Oboje je nevhodne na denne nosenie...

Minimalne na Slovensku obciansky nosit pri sebe nemusis - musis sa vediet
identifikovat - to znamena, ze ked ho nemas, tak policajt ma pravo ta odviest
na policajnu stanicu a overit si tvoju totoznost. Ak s touto situaciou
standardne pocitas a neotravuje ta, tak ho nosit pri sebe nemusis.

Este taka jedna zaujimava vec - neviem ako je to v Cechach, ale na Slovensku
je technicky nemozne sa vzdat obcianstva, pokym sa nepreukazes, ze si ziskal
obcianstvo nejakej inej krajiny. Takze dosiahnut taky stav ako Mike Gogulski
sa da jedine cez 'dalsi hop', to znamena, ze musis najst krajinu, ktora toto
pravidlo nema (napr. USA alebo ine), ziskat obcianstvo tejto krajiny, na
zaklade toho stratit slovenske obcianstvo a potom poziadat o vzdanie sa
obcianstva tej novej krajiny...
A len vtedy sa z teba stane skutocny anarchista:)
[wilder at trip.sk] [http://trip.sk/wilder/] [talker: ttt.sk 5678]