[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Ondrej Mikle ondrej.mikle at gmail.com
Fri Mar 9 15:44:23 CET 2012

2012/3/9 Pavol Luptak <wilder at trip.sk>:

> Pozor! Ty mozes ponukat riesenia end-to-end sifrovanych hovorov sukromnym
> firmam alebo organizaciam (to robi aj nasa firma mimochodom :) alebo predavat
> zariadenia, ktore umoznuju end-to-end sifrovane
> (napr. http://www.cryptophone.de/ ).
>
> Nemozes to robit ale celoplosne pre vsetkych (napr. vo forme mobilneho
> operatora). V CR/Slovensku dokonca ani VoIP poskytovatelia nemozu celoplosne
> poskytovat end-to-end sifrovane hovory bez moznosti odpocuvania.

Jj, ten pripad je end-to-end, operator nepozna kluce.

> Toto bolo ale "sifrovane riesenie", nie celoplosne poskytovanie pokym sa
> nemylim. BISka ale podla mna ma moznost odpocuvat vsetkych ceskych VoIP
> poskytovatelov (mam tam kamaratov, takze viem o com hovorim:)
> A rad sa necham presvedcit o opaku.

Na tom sa asi zhodneme. Proste ked ta firma/operator tie kluce nema,
tak ich jednoducho nemoze vydat. IMHO "celoplosne poskytovanie" mi
pride blbost, to pride za firmou kazdy stat aby im vydala kluce alebo
"nastrcila lievik" na odpocuvanie. Najklasickejsi pripad: RIM (vyrobca
blackberry). Chcela to minimalne India, UAE, Saudska Arabia a ktovie
kto vsetko. Hm, teraz mi to pripomina, ze musim ist Mozille pripomenut
Etisalat, ktory robil MitM, ked uz zacali patrat po MitM subCAs.

OM