[Brmlab] Par komentarov k Peterkovej prednaske "Má občan právo na tajemství před svým státem?"

Ondrej Mikle ondrej.mikle at gmail.com
Fri Mar 9 00:24:32 CET 2012

On 03/08/2012 05:49 PM, Pavol Luptak wrote:

> Vies o jednom pripade, kedy bol niekto realne stihany a kriminalizovany za
> prevadzku Tor exit-nodeu? Teda myslim normalne krajiny zapadneho sveta, nie
> nejaky Pakistan, ci Iran.

Jj, ved tvrdim presne to iste :-) Ale viem o typkovi v CR, kde za nim dosli
monocajti kvoli provozovani Tor exit node (a matne sa mi mari, ze niekomu v
"zapadnom svete" na chvilu zhabali HW a potom vratili, ale musel by som
pohladat; aj ked technicky k zalobe nedoslo).

> To, ze niekto skonci vo vazeni, lebo "niekto iny" si mysli, ze na tom
> sifrovanom disku ma detsku pornografiu a pritom to nevie nijako dokazat
> (lebo nevie k nemu heslo), je podla mna uplne potlacenie individualnych slobod
> a je to uplne nespravne.

To je sice pravda, ale k sudu sa nechodi pre spravodlivost, ale pre rozsudok.

> "We are not stupid" znamena, ze s tym dokazu nieco robit? :-)
>
> Chcu drzat daneho cloveka nekonecne dlhu dobu, kym nepovie heslo?

Asi zavisi ci si Assange alebo iny vysoko-profilovy pripad. Inak ti tam mozu
trebars supnut nejaky trojan (kedze maju fyzicky pristup).

> A nutit ho povedat "druhe heslo", ked nemaju ziadnu istotu, ze to druhe heslo
> vobec existuje a nevedia mu to nijako dokazat?

Zlozky exekutivy maju dost dlhe skusenosti s donucovanim, takze na nejakych
geekoch co nemaju skusenost, im to moze vyjst. Nie kazdy znasa niekolkomesacny
pobyt v cele predbezneho zadrzania dobre (kde su vsetky skupiny od podvodnikov
az po vrahov zmixovane).

OM