[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Ondrej Mikle ondrej.mikle at gmail.com
Fri Mar 9 00:14:53 CET 2012

On 03/08/2012 01:42 AM, Pavol Luptak wrote:

> http://earchiv.cz/papers/p60/slide.php3?l=1&me=1
>
> Nic nove som sa nedozvedel, ale je to pekne zosumarizovane.
>
> Drsne je to hlavne v UK, kde mozete ist na 5 rokov do basy za to, ze niekto ma
> len pocit, ze ide o narodnu bezpecnost a vy ste to heslo realne zabudli
> (takto sa da fakt hocikto "nepohodlny" skaredo kompromitovat).
>
> Podobne paragraf 75 znemoznuje v CR (ale aj na Slovensku) ponukat celoplosne
> end-to-end sifrovane hovory. Takze, keby ste chceli v CR rozbehnut vlastneho
> ultra-bezpecneho mobilneho operatora, ktory bude umoznovat end-to-end
> [...]

To je blbost, v CR je jedna firma, ktora to poskytuje (je ju treba menovat?).
Sifrovane SMS aj hovory, BIS-ka sa tam stavila ze by tam chcela backdoor, typek
to nahral a poslal do novin a AFAIK od vtedy je od toho pokoj (a hovory maju na
SIPe). Zrovna z tej Peterkovej prednasky co ukazoval niektore zakony to vyzera,
ze v tomto pripade je to OK.

OM