[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Rado1 rado at rado1.cz
Tue Feb 28 14:23:34 CET 2012

On Tue, Feb 28, 2012 at 02:08:37PM +0100, Pavol Luptak wrote:
#> On Tue, Feb 28, 2012 at 11:02:42AM +0100, Rado1 wrote:
#> > #> ekonomicky vyhodne. Byt hajzel na trhu je z ekonomickeho hladiska cesta
#> > #> do pekiel a taketo firmy (pokym nie su drzane umelo statom alebo nejakym
#> > #> zazracnym investorom:) rychlo skrachuju.
#> >
#> > Ehm. Mas nejaky priklad? Mam dojem, ze vsetky velke firmy - u nas -
#> > zalozili svoj biznys na niecom neferovom...
#>
#> Z vlastnych skusenosti - pred rok rokmi sme v nasom biznise (IT security)
#> mali na Slovensku jednu dost neprijemnu, necestnu a neferovu firmu...
#> uz neexistuje.
#>
#> Ja nehovorim a netvrdim, ze vsetky firmy su cestne. Na rozdiel od statov su
#> podla mna ale viac motivovane, aby take boli. A to preto, lebo tvoj vztah
#> ako zakaznika je postaveny na dobrovolnosti - ked sa ti dana firma nepaci,
#> tak mozes odist do inej a ona strati klienta. V pripade statu ziadna
#> dobrovolnost nie je - stat nie je motivovany byt k tebe ferovy, lebo ma
#> garantovane peniaze vo forme dani, ktore mu platis nezavisle od toho, ci sa
#> na neho naseres alebo nie a nemozes mu dat vypoved.
#>
#> Keby moja firma mala garantovany prisun penazi od ludi, tak by som osobne mal
#> uplne fpazi sa akokolvek snazit, cokolvek robit a akokolvek sa zlepsovat
#> v prospech mojich klientov. Jedinu vec, co by som ako firma robil, je,
#> ze by som sa im snazil neustale demonstrovat, preco je strasne dolezite, ze
#> mi musia platit uvedene peniaze a preco, ked to nebudu robit, tak bezomna
#> nebudu moct existovat (co mimochodom robi aj stat, ktory si neustale vymysla
#> na toto dovody -> boj proti terorizmu, boj proti drogam, boj proti akymkolvek
#> pseudo vymyslom).

Pravdu mas. Ale pri sucasnej miere korupcie sa aj tak stale maju lepsie
podrazacke firmy...