[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Rado1 rado at rado1.cz
Tue Feb 28 14:22:06 CET 2012

#> V prvom rade, ked za Seasteading institutom je vacsina ludi zo Sillicon Valley
#> (ktori maju americke obcianstvo) nemyslim, ze by to bolo akurat USA, ktore
#> by na Seasteading ostrovy zautocilo (vsak vacsina su americki obcania).
#>
#> Akykolvek vojensky konflikt je velmi nakladny - aky by bol dovod nejakeho
#> statu, aby sa drbal niekde do stredu ticheho oceena aby tam znicil nejaky
#> ostrov? Ako je jasne, ze ked tam nebudu ziadne dane, tak tam zmigruju ako do
#> danoveho raju vsetky korporacie (ale uz teraz mas danove raje po celom svete
#> a tie nikto neobsadzuje a nerobi tam invaziu -> mozno to bude tym, ze dobre
#> sluzia aj tym firmam v zbrojarskom priemysle momentalne :)

Nepotrebujes ziaden velky vojnovy konflikt. Si predstav, ze nejaka ruska
ponorka na pravidelnej patrolujucej ceste cez Tichomorie pojde okolo,
kapitan si da zavolat vsetkych 50 clenov posadky. "Chlapi, 10km od nas je
100 ton zlata. Za 12 hodin prace a minimalne riziko smrti nikto z vas uz
nemusi do konca zivota robit. Idete do toho?
Ani im nemusis davat vodku, aby sa pridali. A tych par co bude proti?
Zahynuli pri plneni sluzobnych povinnosti, vdova dostane 1000 rublov.

Vsetko premeriavas ekonomikou. Ci sa to niekomu oplati alebo nie.
Stale neuvazujes, ze pre spustu ludi ma "oplati/neoplati sa" pri
rozhodovani podruznu hodnotu. Skratka chcu vladnut, nicit. Nejaky general
chce byt kralom, tak prepadne malicky ostrov. Aky z toho ma zisk? Ziaden!
Vrazil do toho svoje prachy, najal zoldnierov, nakupil zbrane. Co dostane
z toho ostrovceka? Nic! Iba pocit, ze je vladcom a sluzi mu 50 tisic ludi.
Aky ekonomicky dovod ma samovrazedny terorista? Okrem toho, ze bude v nebi
sukat 1000 panien? Nenavist je vacsia sila ako akakolvek ekonomika.