[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Pavol Luptak wilder at trip.sk
Tue Feb 28 14:08:37 CET 2012

On Tue, Feb 28, 2012 at 11:02:42AM +0100, Rado1 wrote:
> #> ekonomicky vyhodne. Byt hajzel na trhu je z ekonomickeho hladiska cesta
> #> do pekiel a taketo firmy (pokym nie su drzane umelo statom alebo nejakym
> #> zazracnym investorom:) rychlo skrachuju.
>
> Ehm. Mas nejaky priklad? Mam dojem, ze vsetky velke firmy - u nas -
> zalozili svoj biznys na niecom neferovom...

Z vlastnych skusenosti - pred rok rokmi sme v nasom biznise (IT security)
mali na Slovensku jednu dost neprijemnu, necestnu a neferovu firmu...
uz neexistuje.

Ja nehovorim a netvrdim, ze vsetky firmy su cestne. Na rozdiel od statov su
podla mna ale viac motivovane, aby take boli. A to preto, lebo tvoj vztah
ako zakaznika je postaveny na dobrovolnosti - ked sa ti dana firma nepaci,
tak mozes odist do inej a ona strati klienta. V pripade statu ziadna
dobrovolnost nie je - stat nie je motivovany byt k tebe ferovy, lebo ma
garantovane peniaze vo forme dani, ktore mu platis nezavisle od toho, ci sa
na neho naseres alebo nie a nemozes mu dat vypoved.

Keby moja firma mala garantovany prisun penazi od ludi, tak by som osobne mal
uplne fpazi sa akokolvek snazit, cokolvek robit a akokolvek sa zlepsovat
v prospech mojich klientov. Jedinu vec, co by som ako firma robil, je,
ze by som sa im snazil neustale demonstrovat, preco je strasne dolezite, ze
mi musia platit uvedene peniaze a preco, ked to nebudu robit, tak bezomna
nebudu moct existovat (co mimochodom robi aj stat, ktory si neustale vymysla
na toto dovody -> boj proti terorizmu, boj proti drogam, boj proti akymkolvek
pseudo vymyslom).
[Pavol Luptak, Nethemba s.r.o.] [http://www.nethemba.com] [tel: +421905400542]