[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Pavol Luptak wilder at trip.sk
Tue Feb 28 02:20:40 CET 2012

On Tue, Feb 28, 2012 at 02:34:09AM +0100, David Klusacek wrote:

> Vzdyt to delaji!  Co jsou "placene odkazy"? Z nich maji prospech.  Nemusi to
> rovnou filtrovat, staci spravne seradit.

Vsak je to ich druh biznisu (neviem ako inak si predstavujes financne
rentabilny biznis vyhladavaca).

Ak zacnu ale cokolvek svojvolne cenzurovat/filtrovat, tak je to urcite
v ich neprospech.

Podobne keby nasa firma zacala vystupovat ostro proti vsetkym negativnym
clankom proti nasej spolocnosti, zacala by to sudne riesit a potahovat, tak
nam to na reputacii moc neprida - a skor sa pripravime o klientov ako ich tymto
ziskame.

Ono podla mna byt na trhu dlhodobo ferovy (alebo sa o to snazit) je priamo
ekonomicky vyhodne. Byt hajzel na trhu je z ekonomickeho hladiska cesta
do pekiel a taketo firmy (pokym nie su drzane umelo statom alebo nejakym
zazracnym investorom:) rychlo skrachuju.

> No vidim ze neomylnost trhu je soucasti tve viry. Asi se s tim neda nic
> delat. Pro me je to jen urcita aproximace toho chaosu o ktery ve skutecnosti
> jde.

Ale vsak ja netvrdim (a nikdy som netvrdil), ze trh je idealny.

Volny trh je podla mna ale urcite lepsi feedback v spolocnosti, ako ked
centralne vyzbierame peniaze na daniach a nejaka uzka skupina politikov
rozhodne ako s nimi nasledne nalozime.

Jednoducho som presvedceny o tom, ze ludia sa lepsie vedia rozhodnut ako
nalozit s ich vlastnymi peniazmi ako nejaka 3rd party entita (stat), kde sa
vacsina strati v korupcii a zvysok sa rozdeli sposobom, ktory vyhovuje uzkej
skupine politikov.

A neodpovedal si mi na otazku, ci si myslis, ci v CR existuje nejaky politik,
ktory lepsie vie, co spravit s tvojimi 40% danami ako ty sam :-)

Pavol
[Pavol Luptak, Nethemba s.r.o.] [http://www.nethemba.com] [tel: +421905400542]