[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

Michal Tuláček michal at tulacek.eu
Mon Feb 27 21:05:46 CET 2012

2012/2/27 Petr Baudis <pasky at ucw.cz>:

> To neni tak jednoznacne, napriklad vyzaduje, aby partneri byli ruzneho
> pohlavi, urciteho minimalniho veku atd.

tohle mi jeste uniklo - pokud to je rodu homo sapiens sapiens a neni
to dite, muzes s tim zit na hromadce a delat s tim co se ti zlibi,
dokud to nevratne fyzicky neposkozujes a ono to souhlasi.

stat ti diktuje pripustne kombinace pohlavi a veku jen pokud chces
benefity typu dedeni, moznost adopce deti, garantovane majetkove
provazani apod. v cr muzou zit v manzelstvi/partnerstvi libovolni dva
lide starsi osmnacti let, kteri nejsou zbaveni zpusobilosti k pravnim
ukonum. pokud jde o tu klasictejsi kombinaci pohlavi, pak je tam
spodni hranice 16 let, zejmena pokud si temi pohlavimi poridili
potomka...

-mt