[Brmlab] [FPI - "Má ob?an právo na tajemství p?ed svým státem?", p?edná?í RNDr. Ing. Ji?í Peterka (Katedra softwarového in?enýrství, MFF UK)]

timothyhobbs at seznam.cz timothyhobbs at seznam.cz
Mon Feb 27 12:23:28 CET 2012

Společně rozumíme si, že občan by měl mít právo na tajemství?  Jako, ve většina zem je nějaký princip presumpce neviny.  To v Čechách bohužel ne-existuje...  Ale myslím že ta filosofie je dobrá.  Máme tady někdo který nesouhlasí?

Filosofie presumpce neviny a právo na tajemství v Spojené Státech je dost základní.  Opravdu, kromě svoboda řečí, právo na tajemství je asi nejzákladnější ze všech prav...  Jde o Americké libertarianismus.  To je něco jiné než ultra pravici tak to prosím nesplet.   Libertarianismus  říká, že soukromě můžu dělat cokoliv co chci.  Stát má vyřešit interakce mezi lidmi, a nikoliv soukromí chování.  To je základem svobody, a doufám že my všichni s tím souhlasíme?    No, tak se říká, můžu dělat cokoliv co neškodí druhou osobu....  Když máme takové právo na soukromí svobodu, stát už nemá co dělat s naším soukromí životem.   Ať chráníme tu svobodu, říkáme, že stát by neměl ani vědět co děláme soukromě.  Jde o základní informatika, co se ví veřejně se stane veřejně a stát to vládne, co se neví veřejně, se samozřejmě nestane veřejně.  Už jsme souhlasili(?) že stát by neměl vládnout nad soukromí životem. Proto stát s věcí které se nestanou veřejně nemá co dělat...

Timothy

To co neví, nikomu neškodí, a mám právo dělat cokoliv chci ať to nikomu neškodí...  A když to začíná někomu škodit, oni už budou vědět...