[Brmlab] Optika, roboticky dalekohled BART a technologie pro tomograf

Jakub Kakona kaklik at mlab.cz
Thu Feb 16 17:13:44 CET 2012

Ahoj,

Chtěl bych připomenout několik událostí z poslední doby.

1. slíbil jsem na předminulém meetupu, že pošlu informace k poměrně
jednoduché konstrukci tomografu, který vznikl v rámci výzkumného úkolu u
nás na FJFI. Tak tady je
http://www.mlab.cz/~kaklik/downloadable/tomograf_fjfi.pdf
Musel jsem to takhle nalinkovat, protože to na FJFI asi není nikde
veřejně vystavené..

2. Když jsem minulý týden měl v brmlabu přednášku, tak tam přišel i
astrofyzik Martin jelínek (kontakt na něj vám pravděpodobně stále visí
na nástěnce vedle dveří), který nabídl možnost poskytnutí dalekohledu
BART http://lascaux.asu.cas.cz/cz/ ke hraní a nějakým experimentům..

Jde o to, že příští týden v úterý odlétá zpátky do Španělska na
nedefinovanou dobu, takže potom už nebude možnost se s ním přímo setkat
a domluvit se.

3. shodou okolností vyšlo v posledním díle časopisu Astropis Speciál
2011 http://www.astropis.cz/ vysvětlení k problémům s konstruováním
optiky, broušení zrcadel, čoček, technologií antireflexních vrstev a
podobně..  Takže pokud chcete, tak to můžu donést..

kaklik