[Brmlab] Fwd: Mereni radiace

Jan Hrach jenda at hrach.eu
Thu Aug 16 22:49:11 CEST 2012

Ach jo, jedna ruka neví, co dělá druhá…

Opravujeme zprávu Rádia Jerevan:
 * jedná se o zrno smolince o objemu asi 1 cm^3, z metru splývá s pozadím
   (v radonovém sklepě brmlabu je pozadí požehnaně)
 * toho času je v olověné nádobě s tloušťkou stěny kolem centimetru
 * Geigery máme a měříme s nima, jeden je citlivý i na 40keV RTG, což se taky hodí
 * k jednomu jsem udělal výstup do zvukovky a přebastlil jsem shaddackův kód, aby to detekovalo:
   http://shaddack.twibright.com/projects/experiment_GeigerOnAPlane/
   http://jenda.hrach.eu/brm/geiger.c
 * stále jsem se ale neodhodlal k souboji s rrdtoolem, takže nemáme grafy na webu
 * jeden člověk docházející do brmlabu postavil gama spektrák ze scintilačního krystalu
   (nevím, kde ho sehnal) a fotonásobiče; sampluje to zvukovkou.
   Viděl jsem výsledky a je to *zatraceně* přesné (pomalu jak komerční výrobek)

Jenda