[Brmlab] Ars Electronica Center Linz

Cestmir Houska czestmyr at gmail.com
Mon Aug 13 10:47:36 CEST 2012

Ahoj,

v ramci sveho prazdninoveho putovani po Rakousku jsem navstivil Ars
Electronica Center v Linci. Je to takove experimentalni muzeum
elektronickeho umeni a modernich technologii. Spousta z vystavovanych
projektu mi pripomnela veci, ktere zajimaji Brmlabaky:

Maji tam FabLab s 3D tiskarnou, CNCcka na kresleni na vajicka, Biolab,
robotickou sekci s ukazkou nejruznejsich robotu a prostetickych
zarizeni. Vyfoti vam tam sitnici a poslou vam ji na mail, maji tam
experimenty, ktere snimaji pohyb oci nebo mozkove vlny. Je tam na
stene nalepena casova osa Internetu (na ni me zaujalo, ze v ramci
rozdeleni udalosti bylo zalozeni CCC zarazeno do kategorie "das
boese", neboli "to spatne"). Maji tam zvukovou laborator s ruznymi
zvukovymi instalacemi a experimenty i ruzne vizualni chutovky, z nichz
bych vypichnul sal se dvema navazujicimi projekcnimi plochami (jedna
stena a podlaha), na nez promita obraz 8 projektoru, ve kterem se po
nasazeni 3D bryli citite totalne ponoreni v promitanem obraze. Vsechny
vystavovane projekty vam zamestanci muzea ochotne predvedou (poud tedy
zrovna budou mit cas).

Abych nepel jenom totalni chvalu, tak tady musim i rict, ze spousta z
projektu nebyla funkcni nebo sestavala jenom z obrazovky, na niz jste
si mohli pustit videa a-la Youtube. Neco byly jenom "vyplnovky", aby v
muzeu nebyly volna mista. Na nekterych mistech zase bylo potreba cekat
na zamestnance, kteri byli hodne zaneprazdneni.

Ja mel na navstevu jenom neco pres 2 hodiny casu, takze jsem si
spoustu projektu nestacil poradne prohlednout, natozpak procist jejich
doprovodne texty nebo se zucastnit ruznych workshopu, ktere tam
probihaly, nicmene i ta kratka navsteva ve mne zanechala pozitivni
dojem. Jestli nekdy zavitate do Lince, nenechte si tohle muzeum ujit!
Myslim, ze zvlast v oblasti digitalniho umeni muze pro nas slouzit
jako dobra inspirace.

Vstupne je 5 euro pro studenty (ISIC zafungoval) a plna cena za 8. Na
webu je najdete na http://www.aec.at/center/en/

Hackovani zdar!

Czestmyr