[Brmlab] Obrázky po internetoch

Pavol Rusnak stick at gk2.sk
Tue Aug 7 22:24:24 CEST 2012

On 07/08/12 17:18, Jan Svec wrote:
> Uloziste mame furt, ale uz jsme ho neprodlouzili, prave proto, ze si
> kazdy nahraval ty fotky jinam, proto je videt jen tech 200 poslednich
> fotek.
> JInak mam pocit, ze pohodlne uploadovat se da primo pres ten web, ja
> osobne jsem cpal fotky na flickr primo z aplikace kde je upravuju a
> tusim ze tam maji i nejaky pythonovsky uploadery.

TL;DR Kazdy tool ma svoje vyhody a nevyhody, nie je mozne najst taky,
ktory bude dostatocne vyhovujici pre vsetkych. Nemyslim si, ze je
rozumne casto menit providera, navyse hostovanie vlastneho softu prinasa
ine starosti.

Sme hackeri a preto by nas malo bavit "premyslat, skumat ako veci
funguju" a nie ofrflat momentalne riesenie po par minutach a vrhat sa
rovno do dalsieho. Flickr aj ked mal svoje nevyhody, tak bol relativne v
pohode co sa tyka weboveho (myslim flash?) uploadu. Takisto existuje
mnozstvo skriptov ako kermit pise (mnozstvo z nich obsolete a
nefunkcnych, ale urcite je aj dost vela maintainovanych). Myslim ze
situacia je velmi podobna pri Google Picassa (alebo ako sa to vola po
novom po zmergovani s Plus). Self hosted solution bude mat zasa dalsie
ine nevyhody (napriklad stupidny web upload, zle tooly na cmdline
upload, pripadne nutnost nahrat fotky cez FTP/SSH a rucne spustenie
skriptu na vygenerovanie statickych albumov).

Nie som uplne proti Gallery (aj ked je fakt hnusna), ale iba ked bude
niekto kto ju bude maintainovat a ak riesi problem, ktory mame s
momentalnym riesenim (jednoduchy upload). A to si uprimne myslim, ze
neriesi.

--
Best Regards / S pozdravom,

Pavol Rusnak <stick at gk2.sk>