[Brmlab] Otázka pro členy

Ondrej Mikle ondrej.mikle at gmail.com
Wed Mar 9 23:56:59 CET 2011

On 03/09/11 23:42, Tomáš Jeziorský wrote:
> Ale co matematici? :)
> Je mezi vámi třeba nějaký matematik? Nebo napadá vás, jestli tam jsou i věci, ke
> kterým by takový člověk mohl mít blízko?
> Když jsem totiž přemýšlel o tom, že bych se k vám přidal, tak mi došlo, že
> vlastně nevím, jestli mám čím přispět - už jsem několik let na matfyzu, ale mám
> dojem, že nic praktického (zajímavého, užitečného) neumím.. :-/

Ja si myslim, ze som skor matematik nez informatik. Co napriklad teoria
kategorii, teoria mnozin - large cardinals, axiom of constructibility, 0#?
Zohnal som si na to dobre knihy, este mat tak cas ich cele precitat...
("paradoxne" som zistil, ze jedna z najdoporucovanejsich knih je od Tomasa
Jecha, ktory je tiez z MFF)

Alebo silenosti vyplyvajuce z axiomu vyberu a nekonecnych mnozin ma vzdy
zaujimali, napr. klasicky Banach-Tarski paradox, hra na vaznov co si hadaju
farbu klobuka v nekonecnom pripade
(https://cornellmath.wordpress.com/2007/09/13/the-axiom-of-choice-is-wrong/) -
pri priprave na statnice sme s takymi vecami stravili fakt vela casu, aspon
nejake zaujimave sialenosti :-)

OM