[Brmlab] shrnuti food hackingu v Brmlabu, co dal?

Petr Baudis pasky at ucw.cz
Sun Mar 6 17:58:31 CET 2011

  Ahoj!

On Sun, Mar 06, 2011 at 08:00:15AM -0800, Frantisek Apfelbeck wrote:
> Nuze pro ted se rozloucim, mejte se vsichni super a moc a moc diky za podporu,
> bylo to tu opravdu velmi prima a budu se tesit v budoucnu opet na videnou!

  Taky diky moc na navstevu, byl to vazne zazitek, jak Tva spolecnost,
tak Tebou pripravene pokrmy! :-) Hodne stesti na dalsich cestach a moc
radi Te zase v brmlabu uvidime, az opet pojedes kolem CR.

> Infrastrukturni vylepseni:
> Infrastrukturne jsme vylepsili kuchynku, jak se bude dale vyuzivat je na vas,
> doufam, ze napriklad na uterni meetingy by bylo fajn pripravovat neco chutneho a
> mit k tomu tedy prostory a vybaveni. Pro ted mame vetsi pracovni plochu,
> odkapavac, nejake to vybaveni na vareni (vetsinou pujcene) a radu surovin na
> pripravu pokrmu. Inkubator zustava, coz znamena topici element (aquarium heater)
> a izolovana bedna (bez vyka, chtelo by dodelat) pro snadnejsi fermentace.

  Tohle budeme muset trochu domyslet; v soucasnosti je ta pracovni
plocha v laboratori, kterou po skonceni eventu bude muset asi zase
opustit (resp. tam mozna zustane, ale ve chvili, kdy se tam bude delat
nejaky biologicky/chemicky vyzkum, uz nebude vhodna pro kuchynske
pouziti :-). Myslim ale, ze kdyz se nam podari sehnat do kuchynky
trojrozmernejsi skladovaci zakladnu, nejaka (byt mensi) pracovni plocha
pujde efektivnejsi preskladani veci i zarizeni zase obnovit.

> Fermentace:
> Udelal se workshop, nektere fermenty jsou jiz konzumovatelne v lednici (a
> popsane), kombuchova, kefirova a yogurtova kultura jsou taktez v lednici pro
> zajemce (popsano). Dale dnes budu sklizet alespon cast kombuch, kefir, plus
> zrejme medovou perlivku a delat dalsi varku. Kdo chce prijit a zopakovat si ci
> se priucit, tak je vytan (rekl bych tak 18:00-20:00), kdyztak napiste. Take se
> pokusim napsat lepsi manual.

  Rad bych se zeptal brmlabaku, kdo z Vas se workshopu zucastnil a bude
se o kultury dale starat - bylo by dobre vedet, kdo se toho osobne ujme,
protoze mi prijde, ze tyhle veci ponechat v lednici jen sobe samym
skonci za nekolik tydnu jen biohazardovou situaci. :-) (Pokud tedy nejde
o neco uplne jiny typ substance, nez si laicky predstavuji.)

Computer science education cannot make an expert programmer any more
than studying brushes and pigment can make an expert painter. --esr