[Brmlab] PandaBoard

Pavol Luptak pavol.luptak at nethemba.com
Thu Aug 25 14:54:15 CEST 2011

On Sun, Aug 21, 2011 at 12:47:12PM +0200, Tomislav Arnaudov wrote:
>    a co ak sa vracia dajme tomu zariadenie zo zarucnej opravy ? budem platit
>    dan znova ?
>    popripade je to fakt sample zadarmo ...
>
>    podla mna toto sa fakt tazko dokazuje ... otazka je ci to fakt stoji za to
>    :)

V tomto pripade (aspon Bratislavski colnici) cenu urcuju pomocou Cimrmanovej
metody:

1. zistia, kolko dany tovar stoja na Slovensku alebo v Cechach

2. zistia, kolko dany tovar stoji na ebayi alebo na nahodnom americkom shope

3. spocitaju z toho Cimrmanov nahodny aritmeticky priemer

A z toho musite zaplatit clo a 20% DPH.

Naposledy som sa colnikovi stazoval, ze mi pride dost nefer platit 20% DPH
k tovaru, ktory bol uz raz zdaneny v USA, ktory som si len preposlal z USA
(v tomto pripde ide o normalne dvojite zdanenie).

Colnik mi povedal, ze ano, je to nefer a odporucil mi podat staznost na
slovensku vladu, ktora schvaluje zakony.

V kazdom pripade "tato nespravodlivost" prirodzene motivuju ludi pachat colne
podvody (pomocou zasilkovasluzba.com, ci inych podobnych sluzieb).

zasilkovasluzba.com umoznuje tovar zasielat v lodnych kontajneroch (hlavne, ked
si posielate velke veci) -> od ludi, ktoru tuto sluzbu vyuzili viem, ze
standardne sa na "colne konanie" v tomto pripade dost casto zabuda...
[Pavol Luptak, Nethemba s.r.o.] [http://www.nethemba.com] [tel: +421905400542]